پایان نامه نمره 20 از موضوع تا دفاع با بهترین کیفیت

این روزها تبلیغات فراوانی برای تدوین و فروش پایان نامه در جاهای مختلفی به چشم می خورد، در پیام جدیدی که برای بنده ارسال شده این طور نوشته اند: «پایان نامه نمره 20 از موضوع تا دفاع با بهترین شرایط، کیفیت، قیمت ارسال کد 114 با تخفیف».

یاد آن روزها بخیر که اگر شخصی حرف ناصوابی می زد یا بزه ای کوچک انجام می داد مدت ها خودش را پنهان می‌کرد و خجالت می کشید که سرش را بلند کند، نکند کسی او را ببیند و گاهی دانشجوی متقلب از ناراحتی گریه می کرد.

ما را چه شده است؟ که برای انجام فعلی خلاف و غیر اخلاقی آن هم در محیط علمی و دانشگاهی کسانی پیدا می‏ شوند که از طریق وسایل ارتباط جمعی جدید تبلیغ فعل خلاف کرده و دیگران را دعوت به بزه می کنند؟

چگونه است که مسئولان، این افعال زشت را هر روز مشاهده می کنند، آن هم در محیط علمی که می توان گفت به سرنوشت افراد و گروه های بسیاری بستگی دارد، و هیچ مقام و مسئولی احساس وظیفه نمی کند تا برای جلو گیری از این فعل ناپسند اقدامی بکند.

چرا مسئولان دانشگاه های ما تماشاگر موضوعی هستند که نه تنها خلافی واضح و مبرهن است بلکه ترویج دهنده اعمال غیر اخلاقی در محیط دانشگاهی است و عکس العمل نشان نمی دهند؟

آیا این یک جرم عمومی که منافع کلی جامعه را تهدید می کند نیست؟ اتفاقا این جرمی واضح و بدون ابهام است. پس چرا مقامات مسئول قضائی دست به اقدامی نمی زنند؟ و معاونت پیشگیری از جرایم قوه قضائیه تذکری نمی دهد.

چرا مسئولان که دستشان به رسانه های عمومی می رسد ساکت هستند و عکس العملی نشان نمی دهند؟ نکند ورورد به این مباحث را در شان خود نمی دانند.

چرا کسی این موضوع را نکوهش نمی کند؟ و فریاد اهل خرد بلند نیست؟ ما را چه شده است که در مقابل اینگونه موضوعات شاهدی بی تفاوت هستیم؟

وقتی پایان نامه را می توان خرید و فروش کرد، چگونه انتظار داریم دانشجو در جست و جوی علم باشد؟ و استاد خاک تخته سیاه را بخورد؟ در چنین شرایطی معلوم است که چرا ما تبدیل به مصرف کننده نظریه پردازان و محققان جهان پیشرفته شده ایم و بر خلاف بسیاری از دیگر کشور ها کمتر شاهد ابداع و اختراع جدیدی هستیم و صرفا وام گیرنده دانش هستیم.

راستی چرا از بین صدها خلاف اخلاقی و اجتماعی که هر روز شاهد آن هستیم حالا ما به خرید و فروش پایان نامه نمره 20 گیر داده ایم؟

وقتی پایان نامه را می توان خرید و فروش کرد، چگونه انتظار داریم دانشجو در جست و جوی علم باشد؟

*کارشناس مسائل اجتماعی و مدرس دانشگاه

انتهای پیام/

کد خبر: 974208

وب گردی

وب گردی