گسترش حمایت‌های عادلانه از پژوهشگران کشور

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی معتقد است که حمایت صندوق در سال‌های اخیر معطوف به پژوهشگران و محققان تهرانی نبوده و این نگاه حمایتی عادلانه بین تمام استان‌ها پخش شده است.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در نشست هم اندیشی برای اثرگذاری صندوق در حوزه علم، فناوری و نوآوری در جامعه اظهار کرد: برپایی این نشست کمکی برای صندوق است تا با همفکری محققان و پژوهشگران در مسیر تحقق اهداف خود قرار گیرد و از پیشنهادات برای رسیدن به آن استفاده شود. چرا که هدف اصلی صندوق توسعه علم و فناوری در کشور است و این امر با کمک محققان و اساتید با سرعت بیشتری پیش می رود.
ضرغام نیروی انسانی خلاق و نوآور را از پتانسیل های مهم برای پیشرفت کشور دانست که صندوق نیز برای حمایت از پژوهشگران و محققان حمایت های خود را به صورت عادلانه گسترش داده تا علاوه بر تهران محققان در سایر استان ها نیز از این حمایت ها برخوردار شوند.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در ادامه گفت: نتیجه این حمایت ها به گونه ای است که در حال حاضر به ترتیب بیشترین حمایت ها از دانشجویان دکتری، ارشد و کارشناسی انجام می شود. البته برای اطلاع رسانی از این حمایت ها در سفرهای استانی به مراکز علمی و دیدار با اساتید و دانشجویان فعالیت های صندوق ارائه شد.
به گفته وی، صندوق درصدد است علاوه بر ظرفیت های داخلی از پتانسیل سایر محققان در خارج از کشور نیز با حمایت از طرح های بین المللی پشتیبانی کند.
نشست "هم اندیشی برای اثرگذاری صندوق در حوزه علم، فناوری و نوآوری در جامعه" با حضور محققان، پژوهشگران، اعضای هیات علمی مراکز علمی و مخترعان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد تا محققان نظرات و پیشنهادات خود را درباره فعالیت های صندوق مطرح کنند تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر این فعالیت ها در حوزه علم و فناوری کشور باشیم.
همچنین 4 پنل تخصصی "اثربخشی پژوهش در حوزه علم، اقتصاد و جامعه"، "افزایش اثر بخشی با استفاده از ظرفیت های علمی و مالی منطقه ای و جهانی"، " آینده علم و اثربخشی پژوهشی" و " اکوسیستم آموزش، پژوهش، فناوری و اثربخشی توسط اساتید برجسته ارائه شد و حاضران در هر یک از موارد به بحث و پرسش و پاسخ پرداختند.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه جنبی نیز همزمان با این نشست برپا شد و هر یک از کارگروه های صندوق در غرفه هایی دستاوردهای خود را ارائه دادند همچنین در غرفه مرتبط با ثبت اختراع چند نمونه از محصولاتی که با حمایت صندوق ثبت بین المللی شده است در معرض نمایش قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 974210

وب گردی

وب گردی