تغذیه ازت و فسفر در نشخوارکنندگان کتاب شد

کتاب « تغذیه ازت و فسفر در نشخوارکنندگان» اثر ارنست فِفر و الکساندران هریستوف با ترجمه علیرضا صیداوی، محمد صالح صمدی و مصطفی بخارائیان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در بین عناصر مورد نیاز تغذیه نسخوارکنندگان، ازت و فسفر از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند چرا که علاوه بر استفاده آن ها در بحث تامین پروتئین و انرژی مورد نیاز نسخوارکنندگان ، اثرات زیست محیطی این دو عنصر پس از دفع از راه مدفوع نیز می تواند به عنوان چالشی عظیم در عرصه محیط زیست و طبیعت تلقی شود. با تلاشها و بررسی های مختلفی که روی اثرات منفی ازت و فسفر انجام گرفت بر آن شدیم تا با تغذیه و مدیریت صحیح و همچنین با گنجاندن مقادیر کافی از دو عنصر مذکور در جیره دام، هم اقدام به تامین مقادیر مورد نیاز آن ها برای دام ها کرده و هم از پیامدهای نامطلوب آن ها برای محیط زیست کاهش داد.

فصول مختلف این کتاب در قالب نه فصل و براساس آخرین دستاوردها در این زمینه نوشته شده اشت که این مباحث شامل کنش های بین نشخوارکنندگان و محیط، احتیاجات ازت درنشخوارکنندگان، سوخت و ساز در شکمبه، عوامل اثرگذار بر راندمان مورد استفاده قرار گرفتن ازت در شکمبه، تعادل ازت در اجزای بدن نشخوارکنندگان ، سوخت – ساز فسفر در شکمبه، سوخت و ساز فسفر در نشخوارکنندگان، اثرات فسفر و ازت جیره بر تولید مثل، بهبود راندمان استفاده از ازت در عملکرد نشخوارکنندگان است.

همچنین مطالعه این کتاب می تواند برای پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم دامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مفید باشد.

کتاب « تغذیه ازت و فسفر در نشخوارکنندگان» اثر ارنست فِفر و الکساندران هریستوف، با ترجمه علیرضا صیداوی، محمد صالح صمدی و مصطفی بخارائیان در شمارگان 500 نسخه، قطع رحلی، 350 صفحه و با قیمت 28 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974223

وب گردی

وب گردی