رئیس بسیج دانشجویی واحد بندرعباس معرفی شد

طی حکمی از سوی رئیس بسیج دانشجویی استان هرمزگان حسین نظری خواه به عنوان رئیس جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس منصوب و معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس درآیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی از بسیج دانشجویی دانشگاه به عنوان بازوی توانمند حرکت های فکری و انقلابی، بسیجیان را نیروهای مخلصی قلمداد کرد که بدون هیچ چشم داشتی تنها برای خدمت گام بر می دارند و در قبال خدمت خود به هیچ مزد و اجری جز پاداش نیک الهی دست نیاز دراز نمی کنند.

مهدی باقری، بسیج را افشره ملت ایران دانست و گفت: امروز در هر عرصه ای نیروهای بسیجی که همیشه جز بهترین ها بوده اند با اخلاص تمام تلاش می کنند تا در اعتلای انقلاب اسلامی سهیم باشند.

وی یادآوری کرد که زمانی ملت شریف ایران درگیر جنگ نابرابر با مستکبران و استعمار گران بود، همین نیرو های بسیجی به جبهه ها شتافتند و از حیثیت، ناموس و شرف ملت جانانه دفاع کردند و موجبات شکست دشمن را فراهم آوردند و در زمان صلح نیز با حضور در تمام بافت های جامعه همان خدمت را در این جایگاه انجام دادند.

رییس واحد بندرعباس نقش بسیج دانشجویی را در دانشگاه بسیار مهم خواند و افزود: امروز دشمن تمام سعی و تلاش خود را برای ازبین بردن هویت فرهنگی جوانان بکار گرفته و اگر در این مهم غفلت کنیم بدون شک بازنده این بازی خواهیم شد و لازم است بسیج هوشیار تر از گذشته در دانشگاه ها نقش آفرینی نماید و از هویت این مرزو بوم دفاع نماید.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه ازبسیج به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی در استان یاد کرد و اظهار داشت: 12 هزار عضو بسیج در دانشگاهها و مراکز استان نشان از ولایت مداری و روحیه انقلابی جوانان در دانشگاه دارد که این افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی در استان است.

محسن دهقانی با بیان اینکه تا کنون فعالیت های فرهنگی و علمی بزرگی از سوی بسیج دانشجویی صورد گرفته گفت: امید است این فعالیت ها با حمایت مسئولان و مطالبه بسیج دانشجویی تحقق یابد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان هرمزگان در ادامه با قدردانی از خدمات فرشاد محمدی رییس بسیج دانشجویی واحد بندرعباس که به عنوان یک نیروی خلاق و تاثیرگذار در عرصه علمی و فرهنگی سالها فعالیت نموده و امروز به پاس فراغت از تحصیل باید جای خود را به یک انسان شایسته و بسیجی خوش فکر دیگری بدهد که همان راه را با قدرت ادامه دهد افزود: از این پس حسین نظری خواه به عنوان رییس بسیج دانشجوی واحد بندرعباس باید این مسوؤلیت مهم را به دوش بکشد.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی ازخدا محور بودن، ولایت پذیر بودن، داشتن صبر و استقامت به عنوان سه اصل اساسی برای یک شخصیت بسیجی یاد کرد و گفت: با رعایت این سه اصل کارهایی سخت و به ظاهر نشدنی ممکن می شود و موجب تسهیل در کار می گردد.

در ادامه این جلسه رئیس بسیج دانشجویی استان هرمزگان از بسیج به عنوان ثمره و میراث گرانبهای نظام و انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بسیج زاده اندیشه های امام راحل (ره) است که به پشتوانه وی با هدف خدمت به ملت و کشور روی کار آمد و با رهبری و راهنمائیهای مقام معظم رهبری (ره ) مسیر افتخار و بالندگی را در پیش گرفته و به عنوان یک نیروی متخصص در همه زمینه فعالیت می نماید.

حمید ماندگاری بسیج را نشات گرفته از بدنه و تفکر همان بسیج مردمی خواند که برای بالندگی در عرصه ی علمی و فناوری پا به دانشگاه گذارد تا از دستاوردهای امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی در مراکز علمی کشور دفاع نمایند و به عنوان یک سد فولادین در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی نماید.

وی یادآوری نمود: وقتی هدف خدمت باشد مهم نیست که چه کسی فرمانده و چه کسی سرباز است بلکه مهم ، خدمت کردن است که در هر لباسی و مقامی امکان پذیر است.

گفتنی است این مراسم با سخنان فرشاد محمدی رییس اسبق بسیج دانشجویی واحد بندرعباس ادامه یافت و سپس رییس جدید بسیج دانشجویی واحد بندرعباس برنامه های خود را در راستای تحقق اهداف بسیج دانشجویی اعلام کرد.

در پایان مراسم نیز، دکتر مهدی باقری حکم مسؤولیت بسیج دانشجویی واحد بندرعباس را به حسین نظری خواه اهدا و از خدمات صادقانه فرشاد محمدی در طول مدت تصدی در بسیج دانشجویی قدردانی کرد.

کد خبر: 974244

وب گردی

وب گردی