حمله کوبنده نیویورک تایمز به عربستان

روزنامه نیویورک تایمز با حمله به عربستان، ادعای این کشور درمورد نحوه مرگ روزنامه نگار منتقد سعودی «جمال خاشقجی» را کذب محض اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «نیکلاس کریستوف»، تحلیلگرروزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در یادداشتی تحت عنوان «دروغ‌های تحقیرآمیزتر از عربستان» نوشت: ریاض پس از دو هفته دروغگویی، اقدام به بیان یک سری اکاذیب کرده است که برای شعور ما و همچنین یاد و خاطره های جمال (خاشقجی) توهین‌آمیز تلقی می‌شود.

وی گزارش عربستان سعودی درباره جمال خاشقجی را کذب محض اعلام کرد و اظهار داشت: «تقریبا همه باور دارند که عملیات جمال خاشقجی به تایید «محمد بن سلمان ولیعهد» عربستان سعودی رسیده است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه «الوطن» و ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده بود. عربستان در ابتدا اعلام کرد خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.
روز 20 اکتبر و پس از نزدیک به بیست روز ،دادستان عربستان سعودی مرگ جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را تائید کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 974246

وب گردی

وب گردی