آهوها بزرگترین موجود زنده جهان را نشخوار می کنند

پاندو، بزرگترین کلونی از صنوبران لرزان نر است که در جنگل ملی Fishlake در ایالت یوتای آمریکا قرار دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگر شما از پارک ملی Fishlake در یوتا دیدن کنید، به نظر در حال پیاده روی در میان انبوهی از درختان صنوبر لرزان هستید، اما در زیر زمین تمام این درختان به هم متصل می شوند و پاندو، بزرگترین موجود زنده جهان را تشکیل می دهند.

پاندو از لحاظ تراکم بزرگترین موجود زنده جهان به شمار می رود. اگرچه یک جنگل است، اما از آنجایی که تمامی 47 هزار درخت درون آن به یک سیستم ریشه واحد متصل هستند و در محوطه ای به بزرگی 43 هکتار در ایالت یوتای آمریکا پراکنده شده است، می توان آن را یک موجود زنده درنظر گرفت.

از لحاظ ژنتیکی، این موجود مذکر از بیش از 47000 درخت با ژن های مشابه و ریشه مشترک تشکیل شده است. هنوز هیچ کس مطمئن نیست که پاندو به طور دقیق چند ساله است اما محققان تخمین زدند که این پوشش درختی پیچیده می تواند بین هزار تا ده هزار سال سن داشته باشد.

متاسفانه این موجود عظیم در حال کاهش است و دلیل آن استرآهوها و گله گاوهای گرسنه است. نکته اینجاست که این پوشش گیاهی نمی تواند خود را با رویش مجدد احیا کند.

Paul Rogers از بوم شناسان داشگاه یوتا می گوید که متاسفانه پاندو در خطر است اما راه حل هایی وجود دارند که از سرعت این روند می کاهند و به پاندو کمک می کنند که دوباره درختان جدید تولید کند.

از نظر او حصار کشی راه حل مناسبی نیست اما می تواند تاثیرات کوتاه مدت مفیدی داشته باشد. او معتقد است شکار حرفه ای که منجر به کنترل جمعیت حیوانات می شود، می تواند تاثیرات دراز مدت مفیدی داشته باشد.

پاندو توسط بارتون بارنز (Burton V. Barnes) از دانشگاه میشگان در دهه‌ ۱۹۷۰ کشف شد. بارنز، پاندو را به عنوان یک موجود زنده‌ تنها توصیف کرد. در سال ۱۹۹۲ سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) آن را بزرگترین موجود زنده‌ دنیا نامید.

انتهای پیام/

کد خبر: 974307

وب گردی

وب گردی