خلق هنر ما دچار وقفه‌ شده است

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی _ایرانی استاد فرشچیان گفت: چیزی که در حوزه هنر رخ داده است به نظرم با سرعت و کیفیت خوب درحال انجام است و طهرانچی به وعده های خود عمل کرده است.

بهمن نامور مطلق در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد فعالیت این دانشگاه و رشته های انتخابی گفت: قرار است این دانشگاه در سه حوزه «نگارگری و هنرهای وابسته»، «خوشنویسی» و «صنایع دستی» به فعالیت بپردازد.

وی افزود: اگر تا بهمن ماه سال جاری نظام نامه ای که داریم آماده نشود نمی توانیم دانشجو پذیرش کنیم و از مهرماه سال آتی جذب دانشجو در این دانشگاه را آغاز خواهیم کرد. البته این احتمال وجود دارد که کارگاه های آموزشی در برگزار کنیم.

نامور مطلق با اشاره به اینکه دانشگاه فرشچیان شعبه های جدید احداث می کند یا خیر، افزود: قصد ما تربیت سراستادانی است که از هنر و میراث زیبایی شناسی ما حراست و حمایت کنند. این دانشگاه امیدی را نزد هنرمندان ما ایجاد می‌کند و می‌خواهیم این دانشگاه کانون کرسی‌های نظریه پردازی در هنرهای اسلامی باشد. ما قصد داریم تا برای تربیت چهرهای برجسته فرهنگی شعبه های دیگری در سرتاسر ایران ایجاد کنیم تا متقاضیان برای حضور در دانشگاه فرشچیان مشکلی نداشته باشند.

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان تصریح کرد: خلق هنر ما دچار وقفه‌هایی شده است و به همین جهت ما نیازمند تغییر ساختار آموزشی بودیم تا بتوانیم هنرمند خلاق، مؤلف و حکیم تربیت کنیم. امیدواریم در این دانشگاه با نظام استاد شاگردی بتوانیم هنرمندان ایرانی را پرورش دهیم و از هنرهای کشورمان صیانت کنیم.

وی با بیان اهداف دانشگاه توضیح داد: می‌خواهیم با بهره گیری از تجارب اساتید، افرادی را تربیت کنیم که بعدها بتوانند از استادان خود پیشی بگیرند. می‌خواهیم حلقه گمشده را تکمیل کنیم و در نهایت قصدمان صیانت از هنر ایرانی و اسلامی در ایران و جهان است.

نامور مطلق در خصوص انتخاب اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه استاد فرشچیان اظهار داشت: فعلا اساتید مشخص نشده اند؛ اما درحال حاضر هیأت راهبردی و هیات امنا داریم که اعضای آنها مشخص شده اند و برای انتخاب اساتید باید فکر بیشتری کنیم. گمان تعداد زیادی از اساتید نفراتی هستند که در این حوزه دارای تجربه بیشتر از مدرکشان هستند. اگر در میان اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کسانی این ویژگی را داشته باشند حتما از آنها استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید حداکثر تا ترم آینده نظام نامه تهیه شود تا کارمان را به زودی آغاز کنیم.

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان در مورد نبود مدرک دکتری در نگار‌گری و خوشنویسی گفت: یکی از مهم ترین رشته‌های هنرهای اسلامی و ایرانی خوشنویسی نگارگری است که این دو رشته جایگاهی در مراکز آکادمیک ندارند. سعی بر این است کمبود هایی که در نظام آموزشی است را جبران کنیم و موجب شده به نوعی هنر ما تضعیف شود برطرف کنیم.

نامور مطلق در پایان با اشاره به صحبت های دکتر طهرانچی مبنی بر اینکه تا سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی اولویت اول دانشجویان خواهد شد عنوان کرد: چیزی که در حوزه هنر رخ داده است به نظرم با سرعت و کیفیت خوب درحال انجام است و طهرانچی به وعده های خود عمل کرده است و این فضا در آینده ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974310

وب گردی

وب گردی