انرژی‌های تجدیدپذیر منتشر شد

کتاب «انرژی‌های تجدیدپذیر با نگرشی بر مدیریت بهره‌وری انرژی در تأسیسات» اثر محمد نظامی و مهدی عابدینی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کتاب «انرژی‌های تجدیدپذیر با نگرشی بر مدیریت بهره‌وری انرژی در تأسیسات» اثر محمد نظامی عضو هیأت علمی دانشگاه و مهدی عابدینی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد دماوند منتشر شد.

سرعت تکنولوژی در سال‌های اخیر منجر به افزایش مصرف سوخت در دنیای امروز شده است، این در حالی است که منابع سوخت‌های فسیلی محدود و در حال اتمام است. مشکلات زیست‌محیطی حاصل از کاربرد سوخت‌های فسیلی بخصوص در قرن بیست و یکم، نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. سوراخ شدن لایه ازن، افزایش گازهای گلخانه‌ای، گرم شدن کره زمین و آب شدن یخ‌های قطبی و تغییرات ژئوزیستی کره زمین فقط بخشی از این مشکلات هستند.

در دنیای امروز، جهان صنعتی به دنبال انرژی‌های جایگزین هستند، متأسفانه رشد استفاده از این نوع انرژی در کشور ما به دلیل داشتن منابع غنی سوخت‌های فسیلی بسیار کند بوده است و این موضوع سبب مصرف بیشتر انرژی‌های فسیلی در ایران شده است. تعداد کتاب‌های تألیفی یا ترجمه شده در این زمینه‌ها به فارسی اندک و محتوای آنها کمتر پاسخگوی نیاز رو به افزایش مدیران کشور نسبت به شناخت بهره‌وری انرژی با نگرشی بر انرژی‌های تجدیدپذیر، در سازمان‌ها است.

این کتاب بر اساس نیازمندی در این بخش تدوین شده است و به دو بخش اصلی تقسیم می‌‌شود، بخش اول به بررسی انواع انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربردهای آن‌ها می‌پردازد و در بخش دوم روش‌های متفاوت مدیریت مصرف انرژی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب «انرژی‌های تجدیدپذیر با نگرشی بر مدیریت بهره‌وری انرژی در تأسیسات» اثر محمد نظامی عضو هیأت علمی دانشگاه و مهدی عابدینی در۴۵۷ صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974331

وب گردی

وب گردی