هیات تجاری به کشور قرقیزستان اعزام می‌شود

مرکز تعاملات بین‌‌المللی علم و فناوری معاونت علمی در نظر دارد هیات تجاری و فناوری متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را به کشور قرقیزستان اعزام کند.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، این برنامه که با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی روزهای 21 تا 24 آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، شامل نشست‌های تجاری مشترک با شرکت‌های متناظر قرقیزی، افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات فناور ایرانی در بیشکک و بازدیدهای صنعتی و تجاری می شود.
محل نمایشگاه دائمی محصولات فناور ایرانی در یکی از بزرگترین مراکز تجاری بیشکک (Grand Comfort) است که با توجه به حضور گسترده شرکت‌های قرقیزی و دیگر شرکتهای کشورهای حوزه CIS، می‌تواند به بازاریابی محصولات شرکت‌های ایرانی کمک شایانی کند. در حال حاضر، 67 شرکت ایرانی محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.
شرکت‌های متقاضی می‌توانند از حمایت معاونت علمی و فناوری برای ارسال نمونه محصولات خود (حمل بار، ترخیص گمرکی) و حضور در نمایشگاه دائمی به مدت 9 ماه بهره‌مند شوند. هزینه این پکیج حدود 2 هزار دلار است که پرداختی شرکتهای دانش‌بنیان، حداکثر 150 دلار خواهد بود.
ثبت‌نام و میزان پرداخت شرکت‌های متقاضی به دو صورت انجام می‌شود که در صورت اول، شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه که نمونه محصول برای ارسال به نمایشگاه دارند، مبلغ 8 میلیون تومان به صورت علی‌الحساب پرداخت می کنند، در این صورت، پکیجی، شامل هزینه پرواز، هتل، اخذ مجوز اتاق بازرگانی بیشکک، سالن محل برگزاری B2B، ترانسفر، ناهار، مترجم، حمل نمونه محصول نمایشگاهی تا بیشکک و ترخیص گمرکی و 9 ماه ارائه محصول در نمایشگاه دائمی به آنها ارائه خواهد شد.
در شکل دوم، شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه که نمونه محصول برای ارسال به نمایشگاه ندارند، مبلغ 6 میلیون تومان به صورت علی‌الحساب پرداخت می کنند و پکیجی شامل هزینه پرواز، هتل، اخذ مجوز اتاق بازرگانی بیشکک، سالن محل برگزاری B2B، ترانسفر، ناهار و مترجم، دریافت می کنند. هزینه‌های قطعی برنامه، پس از نهایی شدن لیست شرکتهای متقاضی محاسبه و اعلام خواهد شد.
مرکز تعاملات بین‌‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا 70% هزینه‌های سفر را در قالب یارانه به متقاضیان پرداخت خواهد کرد. آخرین مهلت ثبت نام و پرداخت مبلغ علی‌الحساب دوم آبان‌ماه 97 است و کلیه مراحل اخذ بلیط، ویزا و رزرو هتل توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری انجام خواهد شد.
بر اساس اعلام مرکز تعاملات بین‌‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، هر شرکت باید حداقل دو شرکت‌ متناظر قرقیزی برای برگزاری نشست B2B به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری تا تاریخ 2 آبان‌ماه اعلام کند که این زمان غیرقابل تمدید است.
شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در هیات تجاری، می‌توانند از طریق سامانه bizservices.ir ثبت‌نام و با انتخاب "درخواست دریافت خدمات حمایتی" و خدمت درخواستی "اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری" و تکمیل فرم مربوطه نسبت به اعلام آمادگی برای حضور در برنامه اقدام کنند.
به علت محدودیت ظرفیت ثبت نام، شرکت‌ها بر مبنای آمادگی صادرات و معرفی نمونه محصول ارزیابی خواهند شد و اولویت با شرکت‌هایی است که از سطح آمادگی بالاتری برخوردار باشند.
علاقمندان برای پاسخ به سوالات احتمالی می‌توانند با کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری با شماره 63103118، 15 و 16 تماس بگیرند.
انتهای پیام/

کد خبر: 974336

وب گردی

وب گردی