شهریاری: توسعه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد از خروج نخبگان جلوگیری می کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور که هزینه‌های زیادی را به خانواده ها وارد می کنند، این ظرفیت را دارد تا نخبگانی که وابستگی دولتی نیز ندارند جذب کند و مانع خروج آن ها از کشور شود.

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در جذب رشته های پزشکی اظهار داشت: متاسفانه با توجه به محدود بودن ظرفیت برخی رشته های دانشگاهی، تعداد زیادی از افراد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند؛ آن‌ها دانشگاه هایی می روند که شرایط و صلاحیت لازم را برای تحصیل ندارند و این متاسفانه امری غلط است.

وی افزود: این افراد پس از ورود به کشور با انواع و اقسام فشارها مواجه می شوند و پس از مدتی مدرک می گیرند؛ با توجه به مشکلات فرهنگی که در خارج وجود دارد و همچنین سرمایه عظیمی که از کشور خارج می شود، اگر بتوانیم در داخل کشور زمینه ای را برای تحصیل این افراد فراهم کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

شهریاری با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در راستای حل این مشکلات موثر باشد ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید حداقل استانداردهای تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کند تا شاهد خروج این حجم عظیم از دانشجویان به خارج از کشور نباشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همراه با وزارت بهداشت، بایستی با همکاری یکدیگر، ساز و کاری را ترتیب دهند تا از دغدغه خانواده های دانشجویان اندکی کاسته شود.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور که هزینه های زیادی را به خانواده ها وارد می کند، این ظرفیت را دارد تا نخبگانی که وابستگی دولتی نیز ندارند را جذب کند و مانع خروج آن ها از کشور شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974345

وب گردی

وب گردی