عابدی: دانشگاه آزاد اسلامی مانند دپویی مانع خروج ارز از کشور شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مانند دپویی مانع خروج ارز از کشور شد و توانست نقش سازنده ای را ایفا کند.

حیدر علی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قطع به یقین توانایی ایجاد این ظرفیت ها را دارد، چرا که در حال حاضر اساتید بازنشسته زیادی در کشور وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با جذب مجدد آن ها، ظرفیت رشته های پزشکی خود را افزایش دهد.

وی افزود: ما امروز با کمبود اساتید در رشته پرستاری مواجه هستیم که دانشگاه آزاد می تواند با جذب اساتید بازنشسته این رشته، مشکلات را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

عابدی ادامه داد: دانشگاه آزاد با توجه به منابعی که در اختیار دارد، می تواند در این زمینه موفق عمل کند و با توجه به این که رشته های پزشکی و پیراپزشکی دارای علاقه مندان فراوانی است، ظرفیت های خود را افزایش دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان تصریح کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، همین تعداد دانشجویی هم در کشور تحصیل می کنند را نداشتیم زیرا که به خارج از کشور می رفتند. دانشگاه آزاد اسلامی مانند دپویی مانع خروج ارز از کشور شد وتوانست نقش سازنده ای را ایفا کند و همچنین توانست جوانان داوطلب تحصیل را که توفیق تحصیل دانشگاه های دولتی را پیدا نکرده بودند را جذب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974356

وب گردی

وب گردی