استفاده از ظرفیت ترم بهمن ماه برای حل مشکل دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ایجاد اضافه ظرفیت یا استفاده از ظرفیت ترم بهمن یا سال آینده را راهی برای حل مشکل دانشجویان جدیدالورود رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا عارف با اشاره به مشکل پیش‌آمده برای عده‌ای از دانشجویان که در رشته‌های پزشکی و به درخواست دانشگاه آزاد پذیرش شده بودند، درخصوص اقدام کمیسیون آموزش مجلس برای حل این موضوع گفت: اقدام دانشگاه آزاد، مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد؛ عده‌ای در این دانشگاه ثبت نام شدند ولی ثبت‌نام آنها لغو شد لذا کمیسیون آموزش مجلس به صورت فوری و اضطراری جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت و رییس دانشگاه آزاد گذاشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قرار شد حتی‌المکان با تفاهم، این مساله حل شود؛ به هر حال عده‌ای در این زمینه یک حق مکتسبه دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه اشتباه کرده و با آن دسته از مدیران و مسئولانی که اشتباه کردند، باید برخورد شود که البته دانشگاه آزاد چند نفر را در همین ارتباط عزل کرده است.

رییس فراکسیون امید مجلس افزود: رسیدگی اولیه به این موضوع به کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس محول شد؛ در روزهای آینده این موضوع در جلساتی بررسی خواهد شد و مبنای ما این است که با همکاری سازمان سنجش و وزارت بهداشت مساله حل شود.

عارف درباره چگونگی حل این موضوع توضیح داد: در حال حاضر برخی ظرفیت‌ها خالی وجود دارد که امیدواریم با جابجایی یا اضافه ظرفیت مشکل حل شود؛ ضمن آنکه می‌توان تا حدی از ظرفیت بهمن یا سال آینده مصرف شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص جامعه آماری مبتلابه این موضوع گفت: اگرچه ارقامی از سوی رییس دانشگاه آزاد اعلام شد ولی از آنجا که برخی نمایندگان نظر دیگری درباره فراوانی دانشجویان داشتند، بهتر است عددی اعلام نشود؛ با این حال امیدواریم تا چند روز آینده مساله حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974380

وب گردی

وب گردی