کمیته آموزش عالی برای رفع مشکل داوطلبان رشته پزشکی تشکیل می شود

رئیس فراکسیون دانشگاهی مجلس گفت: کمیته آموزش عالی با حضور ریاست دانشگاه آزاد، رئیس سازمان سنجش و مسئولان وزارت بهداشت در چند روز آینده برگزار می شود. برای این ۴ هزار نفر تمهیدات لازم اندیشیده شده است و تصمیم نهایی در خصوص مشکل داوطلبان رشته های پزشکی و پیراپزشکی گرفته شود.

سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و رئیس فراکسیون دانشگاهی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در جلسه اخیر که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای فراکسیون دانشگاهی مجلس شورای اسلامی برگزار شد به صورت مفصل در خصوص مشکلاتی که برای داوطلبان رشته پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد ایجاد شده بود صحبت شد، دکتر طهرانچی و اعضای فراکسیون دانشگاهی مجلس نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کردند و تصمیمات خوبی هم در رابطه با این موضوع اتخاذ شد.
او ادامه داد: همچنین دکتر طهرانچی در این باره توضیحاتی ارائه کرد و فرآیند و اقداماتی که مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در چند روز اخیر برای این افراد انجام داده اند مطرح شد. هر کدام از دوستان حاضر در جلسه برنامه پیشنهادی خود را برای رفع کامل این مشکل ارائه کردند.
ساداتی نژاد افزود: در حال حاضر قریب به ۴ هزار نفر با این معضل روبه‌رو هستند و طبق بررسی های انجام شده دانشگاه آزاد فقط برای حدود ۳ هزار نفر از این افراد جای خالی دارد و طبق پیشنهادات و نظرات ارائه شده قرار شده است که باقی مانده این افراد هم از طریق تکمیل ظرفیت تا بهمن ماه در رشته مورد نظر خود پذیرش شوند.
رئیس فراکسیون دانشگاهی مجلس تصریح کرد: در این راستا قرار شد کمیته آموزش عالی با حضور ریاست دانشگاه آزاد، رئیس سازمان سنجش و وزارت بهداشت در چند روز آینده برگزار شود. برای این ۴ هزار نفر تمهیدات لازم اندیشیده شده است و تصمیم نهایی در خصوص مشکل داوطلبان رشته های پزشکی و پیراپزشکی گرفته شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: محور دیگر صحبت های این جلسه مربوط به بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بود؛ با توجه به تغییراتی که اخیرا در حوزه ریاست و برخی مدیران دانشگاه آزاد داشته ایم قرار شد نشستی بین رئیس دانشگاه آزاد و طراحان استیضاح برگزار شود و عملکرد ریاست و کادر جدید بعد از مدتی بررسی شود.
او در آخر گفت: همچنین قرار شد که ظرف یک ماه آینده تعامل ویژه‌ای بین رئیس دانشگاه آزاد و کسانی که مسئول تحقیق و تفحص هستند انجام شود و پس از آن درباره روند و ادامه این تحقیق و تفحص تصمیم گیری قطعی شود.
انتهای پیام/
کد خبر: 974393

وب گردی

وب گردی