برنامه ‏های فرهنگی دانشگاه آزاد ذیل آموزه ‏های ارزنده قرآنی اجرا می‏ شود

دکتر طهرانچی در پیامی به اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: فهم معانی عمیق قرآن مایه بصیرت و تعمیق باورهای انسانی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه قرائت شد.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت اند

قرآن‏ کریم، منظومه آفرینش، حقیقتی مکتوب، چراغ هدایت و مایه سعادت بشر است، این کتاب الهی به مثابه چشمه ابدی، راهگشای بشر در حل مشکلات معنوی و مادی است که نیکوترین سبک زندگی را به انسان معرفی می‏ کند. قرآن کتاب هدایت است و در آن الگوهای تربیت اخلاقی، علمی، اجتماعی و... نهفته است.

آیات روشنگر الهی، مسیر حرکت در عرصه دنیا و آخرت را نشان می‏ دهد و فهم معانی عمیق قرآن مایه بصیرت و تعمیق باورهای انسانی است و تدبر در این کتاب آسمانی آرام بخش روح و جان هر انسانی خواهد بود و تحقق آن انس با مفاهیم و معانی این حقیقت جاودان خواهد بود.

بسیار خرسندم که دانشگاه آزاد اسلامی طی سه دهه اخیر با تأسی از رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری در زمینه مباحث فرهنگی و قرآنی توانسته مسیری را برای علاقه ‏مندان به این کتاب آسمانی فراهم کند و هرساله جمع کثیری از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی عاشقانه در مسابقات قرآن و عترت حضور پیدا می‏ کنند و این موضوع بیانگر تعمیق توجه به آموزه ‏های قرآنی در دانشگاه است.

البته کسب رتبه‏ های برتر کشوری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات قرآن و عترت نشانگر این مهم است که این دانشگاه با جدیت در مباحث قرآنی پیشقدم و پیشرو بوده و برنامه ‏های فرهنگی دانشگاه ذیل آموزه ‏های ارزنده قرآنی تدوین و اجرا می‏ شود.

در این راستا، وظیفه و رسالت دانشگاه ‏ها در امور قرآنی متفاوت است، زیرا شناخت، درک و انتقال مفاهیم ارزنده این کتاب آسمانی در محیط دانشگاهی که مخاطبان اصلی آن دانشجویان و قشر جوان است، باید با جدیت و اهتمام بیشتری از سوی قرآن پژوهان دنبال شود و آموزه ‏های قرآنی توام با خلاقیت و به زبان دانشگاهی و البته جذاب عرضه شود که مطئمناً به کارگیری چنین شیوه‏ ای میزان اثرگذاری مفاهیم قرآنی را تقویت می ‏کند.

نگاه دانشگاهیان به مفاهیم و آموزه ‏های قرآنی باید به عنوان منشور سعادت و منبع علمی قلمداد شود که در این مسیر قرآن پژوهان‏ دانشگاهی و کانون‏ های قرآن و عترت دانشگاه ‏آزاد اسلامی می‏ توانند با همکاری و بهره‏ گیری از دانش تفسیر و روش ‏‏های علمی مباحث قرآنی را متناسب با شرایط روز جامعه تولید و نشر دهند که این موضوع مسلماً در نشر و بسط معارف این کتاب آسمانی مؤثر خواهد بود.

بی تردید عمل به قرآن، منشاء تحول در دانشگاه خواهد بود و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس جامعه علمی و دانشجویان با قرآن، دانشگاه آزاد اسلامی افق بسیار روشنی را در این مسیر برای خود ترسیم نموده و باید برنامه‏ های فرهنگی با بهره ‏گیری از آموزه ‏های قرآنی به شیوه ای جذاب تهیه و عملیاتی شده و ان شاء الله در تحول دانشگاه از آن بهره گرفت.

اینجانب از همه دست اندرکاران بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد ارومیه برگزار شد، تشکر و قدردانی می‏ کنم و برای همه عزیزان از خداوند متعال توفیق روزافزون خواستارم و امیدوارم مبنای عمل و اندیشه ما آموزه‏ های ارزشمند قرآنی باشد.

محمدمهدی طهرانچی - مهر 1397

انتهای پیام /

کد خبر: 974428

وب گردی

وب گردی