رفع نیازهای داخلی کشور با تولید داروهای مورد نیاز صنعت دامپزشکی

یک شرکت دانش بنیان داخلی از سال 73 به منظور تولید واکسن ها و مواد بیولوژیک مورد مصرف در دامپزشکی شروع به کار کرد. این شرکت در این مدت علاوه بر تولید محصولات بیولوژیک به منظور رفع نیازهای کشور و ایجاد خودکفایی ، نوآوری را در سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان، پس از موفقیت در تولید و عرضه واکسن های نیوپاسول 101، فلوپاسول و نیوپاسول 102، برای پیشگیری و کنترل دو بیماری مهم صنعت طیور یعنی نیوکاسل و آنفلوآنزا و واکسن جدید سه گانه ای بنام نیوپاسول 103 را برای اولین بار در کشور تولید کرده است.
شرکت تحقیقات و تولید مواد بیولوژیک پسوک، در کنار این محصولات، اقدام به تولید آنتی ژنهای پسوفلو و پسوکاسل برای انجام آزمایشات تشخیصی بیماری های آنفلوآنزا، نیوکاسل نیز کرده است.
به گفته پرویز هوشمند راد، مدیر عامل این شرکت، تمامی محصولات بیولوژیک شرکت پسوک با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب نظیر تخم مرغهای جنین دارSPF و روغن یاور مونتاناید ISA70(ساخت شرکت Seppicفرانسه) و مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی و اصول GMP تولید شده و پس از کنترل دقیق کیفی توسط بخش کنترل کیفیت این شرکت و تایید سازمان دامپزشکی کشور توزیع می شود.
این موسسه علاوه بر ادامه روند رو به توسعه تحقیقات و تولیدات خود در زمینه تولید واکسنهای مورد نیاز صنعت طیور، نسبت به تولید واکسن های مورد نیاز صنایع دامپروری، بی توجه نبوده و برای مثال می توان از ساخت واکسن تیلریوز گاوی اسم برد. این شرکت درصدد فراهم کردن تمام امکانات برای تولید واکسن استراتژیک تب برفکی نیز است.
«انجام تحقیقات به منظور تولید و ارائه واکسن ها و مواد بیولوژیک مورد استفاده در صنعت دام و طیور در جهت ارتقاء کمی و کیفی این صنعت وممانعت از بروز خسارت اقتصادی به آن»، «بی نیاز کردن ایران از واردات این فرآورده های بیولوژیک» و « اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته های دامپزشکی، علوم میکروبیولوژی و سایر تخصص های مرتبط» از جمله خدماتی است که توسط این شرکت ارائه می شود.
نیوپاسول 101( واکسن کشته نیوکاسل) ، نیوپاسول 102( واکسن کشته نیوکاسل و آنفلوآنزا)، نیوپاسول 103(واکسن کشته نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو)، فلوپاسول( واکسن کشته آنفلوآنزای طیور)، گامپاسول( واکسن کشته نیوکاسل و گامبورو) و آنتی ژن های آزمایش HI از جمله تولیدات این شرکت دانش بنیان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974437

وب گردی

وب گردی