ولایتی: قرآن باید جزء روح و روان ما باشد

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرآن تنها لفظ، صوت و بیان نیست و باید از نظر مفاهیم جزء روح و روان ما باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد ارومیه، مراسم اختتامیه مرحله کشوری بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان، صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهر با حضور ۴۰۰ نفر از حافظان و قاریان برتر قرآن کریم در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

در پیام دکتر علی‌‌اکبر ولایتی که توسط حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی‌ثانی مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد، خطاب به استادان، دانشجویان و فرهیختگان حاضر در این مسابقات آمده است: بی‌تردید قرآن کریم رفیع‌ترین و مستحکم‌ترین منبع هدایت و کلام نورانی وحی است که هدایت­گر و روشن‌کننده مسیر رشد و تعالی است و عمل به قرآن و تدبر و تأمل در آن در واقع تمسک به حبل‌الله است و موجب می‌شود مسلمانان در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی، دچار سقوط، انحراف و ذلت نشوند.

وی تأکید کرده است: بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، فرصتی است مغتنم برای تجدید پیمان با معبود و یادآوری حدیث ارزشمند نبوی که از دو گنجینه گرانبهای «کتاب الهی» و «عترت نبوی» بهره گیریم و از صراط مستقیم ره برنتابیم.

ولایتی در این پیام یادآور شده است: این مسابقات بر سر سفره قرآن کریم با تمسک به ریسمان وحدت‌آفرین این کتاب عظیم و نورانی در واقع تأکیدی بر ضرورت توجه به شناخت هرچه بیشتر آموزه‌‌ها و ارزش­‌های متعالی برای تقویت ایمان بوده است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه پیام می‌افزاید: همنشینی و انس با قرآن کریم در پرتو پذیرش و اطاعت از ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) و عترت پاک پیامبر مکرم اسلام(صلوات الله علیه) به منزله اکمال دین و اتمام نعمت و ضامن دست‌یافتن به مقام امن و ایمان است تا مصداق واژه فاخر مؤمن شود و در این صورت به مقام حیات طیبه راه یابد.

وی در این پیام آورده است: دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ترویج سیاست‌های فرهنگی و قرآنی در محیط دانشگاهی بر حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در خانواده خود می‌بالد؛ افتخاری که بی‌شک با لطف و عنایت الهی و افزایش انس با کلام وحی در میان جامعه دانشگاهی افزون‌تر خواهد شد. قرآن تنها لفظ، صوت و بیان نیست و باید از نظر مفاهیم جزء روح و روان ما باشد.

ولایتی در پایان پیام خود بیان کرده است: اینجانب ضمن تسلیت ایام ماه صفر و اربعین حسینی(ع)، از همه مسئولان و عوامل اجرایی به‌ویژه همکاران محترم واحد ارومیه به‌عنوان میزبان این دور از مسابقات و همچنین شرکت‌کنندگان قدردانی کرده و از خداوند متعال برای همه شما عزیزان توفیق بهره‌گیری از قرآن را مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 974473

وب گردی

وب گردی