پروتز و پیچ های ارتوپدی در کشور تولید می شود

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تولید پروتز مفصل و پیچ و پلاک ارتوپدی در کشور گفت: کیفیت محصولات داخلی مشابه نمونه خارجی بوده و باید ارتباط دانشگاه با صنعت هرچه بیشتر گسترده شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز دکتر سید مرتضی کاظمی در حاشیه بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن ارتوپدی ایران گفت: مراکز تحقیقاتی در کشور از زمانی که موضوع شرکت‌های دانش بنیان مطرح شد توجه به آن سرعت بیشتری گرفت و موفق شدیم از تولید مقاله به سمت تولید محصول پیش رویم.
وی افزود: امروزه محصولاتی تولید می‌شود که ارتباط تنگاتنگ صنعت با علم پزشکی بوده و پایه‌ریزی این مباحث در دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی مدنظر قرار دارد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پزشک، مهندس مکانیک، مهندس مواد،‌داروساز و... در مرکز تحقیقات ارتوپدی گرد هم آمده‌اند گفت: خوشبختانه موفقیت‌ها در این زمینه‌ها زیاد بوده و کشور ما موفق شده به همت محققان پروتز مفصل را تولید کند.
کاظمی عنوان کرد: البته مواد اولیه این پروتزها از خارج از کشور وارد شده و ما ماشین‌آلات صنعتی را برای شکل‌دهی این مواد اولیه و تبدیل آن به محصول نهایی را داریم. چندین شرکت بزرگ امروزه در کشور وسایل ارتوپدی تولید می‌کنند.
رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کیفیت محصولات تولید داخل مشابه نمونه خارجی بوده، البته هر شرکتی با هر دانشی ممکن است در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه باشد که امروزه اشکال بزرگ ما عدم ارتباط دانشگاه با صنعت است.
وی اعلام کرد: کشور ما در تولید محصولاتی همچون پیچ و پلاک اورتوپدی به توانایی مناسبی رسیده و قادر است نیازهای ضروری را در کشور تأمین کند.


کاظمی گفت: البته دانش، حد و مرز ندارد و باید تلاش کنیم که از توسعه عقب نمانیم. همچنین توجه داشت که محصولات خارجی نیز باید در بازار باشد که فضای رقابتی حاصل شود و شرایطی همچون تولید خودروهای داخلی را ایجاد نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 974483

وب گردی

وب گردی