افتتاح طولانی ترین پل دریایی جهان

منابع خبری چینی از افتتاح طولانی ترین پل دریایی جهان که هنگ کنگ را به چین متصل می کند، در هفته جاری خبر دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است طولانی ترین پل دریایی جهان که هنگ کنگ را به ماکائو و جوهای چین متصل می کند، در این هفته پس از 9 سال عملیات اجرایی ساخت آن افتتاح شود.

پل هنگ کنگ – جوهای – ماکائو روز چهارشنبه 24 اکتبر ساعت 9 صبح به وقت محلی برای عبور مرور شهروندان افتتاح باز می شود.

برخی اخبار حاکی از آن است که « شی جین پینگ » رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه این پل که روز سه شنبه 23 اکتبر در جوهای برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

عملیات ساخت این پل که 55 کیلومتر است، در سال 2009 آغاز شده و شامل پلی عادی و تونلی در زیر آب است که جزیره لانتاو در هنگ کنگ را به شبه جزیره ماکائو و شهر جوهای چین از طریق دهانه رودخانه « پرل » متصل می کند.

این طولانی ترین پل دریایی جهان و ششمین پل بزرگ بر روی زمین است. مسئولان پیش بینی کرده اند که این پل برای 120 سال آینده مورد استفاده قرار گیرد و 60 درصد از زمان سفر را نسبت به مسیر پیشین کاهش می دهد.

مساله مهم تر آن که این پل نقشی اساسی در طرح چین برای ایجاد منطقه خلیج بزرگ « Greater Bay Area» ایفا می کند و مساحتی معادل 56500 کیلومتر مربع را در 11 شهر جنوبی چین پوشش می دهد.

طول تونل زیر آب این پروژه 6.7 کیلومتر بوده و دو جزیره مصنوعی را به یکدیگر متصل می کند.

هنوز هزینه کلی این پروژه که شامل ساخت جزایر مصنوعی و راه های ارتباطی و تاسیسات جدید برای عبور و مرور مرزی می شود، مشخص نیست اما برخی ارزیابی ها بیانگر آن است که هزینه ساخت این پل بیش از 130 میلیارد یوآن (18 میلیارد دلار) شده است.

کد خبر: 974503

وب گردی

وب گردی