معلولیت، بزرگ‌ترین فرصت برای من بود

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که به همراه تیم ملی گلبال، قهرمان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا 2018 شد، معلولیت را یکی از بزرگ‌ترین فرصت ها برای خود می داند و می گوید: معلولیت، محدودویت نیست.

حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، گفت: من افتخار می کنم پرچم کشورم را بالاتر از کشورهای بزرگ دنیا به اهتزاز درآورده و غلبه بر تیم قدرتمند آمریکا در بازی های جهانی سال گذشته بزرگ‌ترین افتخار و بهترین خاطره ورزشی من است.

وی اظهار کرد: از سال 1381 ورزش گلبال را شروع کرده و از سال 1386 عضو تیم ملی گلبال شدم.

او افزود: گلبال تنها رشته ورزشی است که مخصوص نابینایان و کم بینایان است و از یک تیم 6 نفره تشکیل شده است که 3 نفر در ترکیب بازی قرار می گیرند و 3 نفر هم بازیکن ذخیره هستند.

جعفری ادامه داد: در مسابقات پاراآسیایی تعداد 8 تیم در دو گروه 4 تیمی شرکت کرده بودند که تیم ایران پس از صعود در نیمه نهایی کره را برد، در فینال چین را شکست داد و قهرمان این دوره شد.

دانشجوی واحد اردبیل افزود: در مسابقه فینال 8 بر 3 برنده شدیم که از 8 گل تعداد 7 گل را من زدم و در پایان مسابقات به عنوان آقای گل و فنیترین بازیکن انتخاب شدم که جا دارد از تلاش و همکاری همه اعضای تیم در اینجا تشکر کنم.

جعفری در خصوص سایر افتخارات تیم گلبال گفت: به همراه تیم ملی در سال 2009 در ژاپن قهرمان آسیا و در سال 2010 در مسابقات جهانی در انگلستان سوم، 2011 آسیایی در چین اول، 2012 پارالمپیک در لندن پنجم، 2013 در چین قهرمان آسیا و 2014 در بازی‌های آسیایی در کره اول شدیم.

وی تیم های برزیل و آلمان و بلژیک را از تیم های درجه یک دنیا معرفی کرد و گفت: تیم ایران بدون در نظر گرفتن این مسابقات در رده پنجم رنکینگ جهان قرار دارد.

جعفری گفت: برای اولین بار تعداد 3 نفر از اردبیل در ترکیب تیم ملی حضور داشتند که محمد پرنیا و مصطفی شهبازی به همراه من در این دوره شرکت کردیم.

وی در خصوص نحوه آماده سازی تیم گفت: از بهمن ماه 96 اردوهای آماده سازی تیم شروع و در 11 مرحله برگزار شد و دو مرحله از آن در اردبیل برگزار شد.

این دانشجوی واحد اردبیل موفقیت خود را مدیون پدر و مادرش می داند و خانواده خود را مشوق اصلی معرفی کرد.

جعفری از حمایت های انجام شده از ایشان از طریق دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و از مسئولان سابق تربیت بدنی؛ نادر پرستار، مسعود ایمان زاده و ریاست دانشگاه قدردانی و از بهزاد سالمی به عنوان حامی ورزشکاران نابینا در اردبیل تشکر کرد.

کد خبر: 974525

وب گردی

وب گردی