ارزیابی ناتوانی یادگیری منتشر شد

کتاب «ارزیابی ناتوانی یادگیری» تالیف دکتر کامبیز کامکاری و دکتر شهره شکرزاده توسط انتشارات دانشگا آزاد اسلامی و احد علوم تحقیقات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیشرفت های نوین در رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی مرهون فناوری قرن بیست و یک بوده است که این تحول به عنوان یکی از دستاوردهای توسعه روش شناختی در حیطه سنجش استثنایی – بالینی محسوب می شود.رشته تخصصی سنجش استثنایی – بالینی بر نیازهای آموزشی – درمانی کودکان با ناتوانی یادگیری، بیش فعالی توام با نقص توجه و دیگر حیطه های اختلالات عصبی – تحولی معطوف است.

در رشته تخصصی سنجش استثنایی – بالینی تلاش می شود تا بتوان اختلالات عصبی – تحولی مرتبط با دوران کودکی را تشخیص داد و پس از بررسی دقیق ماهیت و نوع مشکل، ناتوانی واختلال به شناسایی آن نائل آمد.

در این کتاب که به گونه ای تخصصی برای کارشناسان متخصص در حیطه ناتوانی یادگیری و رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی تدوین شده است، به سیر تکوینی ناتوانی یادگیری اشاره شده تا بتوان کج فهمی های مرتبط با ماهیت ناتوانی یادگیری را شناخت و مفهوم سازی فراگیر و جامعی را از ناتوانی یادگیری ارائه کرد.

این کتاب شامل 9 فصل است که هر یک از فصول با تاکید بر شاخص های مرتبط با ناتوانی یادگیری و نظام های طبقه بندی درباره اقدامات مرتبط با پیشگیری و مداخله های زودهنگام بحث شده است. به طور مثال در فصل 4 به غربالگری اولیه و ثانویه از ناتوانی یادگیری تاکید شده است . در فصل 5 معیارهای تشخیصی و مستثنی کننده ناتوانی یادگیری مدنظر قرار گرفته تا ازاین طریق متخصصین ناتوانی یادگیری به اقدامات خطیر سنجش روان شناختی دست یابند.همچنین در فصل هشتم روش های کاربردی تحلیل پراکنش مقدماتی و تکمیلی در زمینه تشخیص و گاهی اوقات شناسایی ناتوانی یادگیری با تاکید بر نسخه چهارم و نسخه تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر کودکان مدنظر قرار گرفته است. در انتها نیز با تاکید بر نسخه سوم نوین مجموعه آزمون های شناختی وودکاک جانسون، مقیاس توانایی های شناختی، در فصل نهم به شناسایی ناتوانی یادگیری و تدوین برنامه مداخله آموزشی پرداخته شده است.

کتاب «ارزیابی ناتوانی یادگیری» تالیف دکتر کامبیز کامکاری و دکتر شهره شکرزاده دو استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در 307 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه با قیمت 20 هزار تومان توسط انتشارات دانشگا آزاد اسلامی و احد علوم تحقیقات منتشر شد.

انتهای پبام/

کد خبر: 974547

وب گردی

وب گردی