میرزاده: وزارت علوم باید پیشتاز تبادلات علمی با کشورهای شرقی باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم و تحقیقات باید پیشتاز تبادلات علمی با دانشگاه های کشورهای شرقی باشد.

میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادلات علمی با دانشگاه های کشورهای شرقی اظهار داشت: متأسفانه بستر پژوهشی که در اختیار دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور قرار دارد، اکثرا از تولیدات غربی است و امکانات غربی در مقایسه با امکانات شرقی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.

وی افزود: اکثر فارغ التحصیلان کشور ما که جزء استادان برجسته دانشگاه نیز هستند، فارغ التحصیل دانشگاه های غربی هستند و لذا هم استادان فازغ التحصیل غرب هستند و هم منابع علمی که در اختیارشان قرار دارد زاییده ذهن دانشمندان غربی است.

میرزاده ادامه داد: برای این که تبادلات علمی کشور به سمت شرق گرایش بیشتری پیدا کند، با توجه به این که اشتراکات زیادی میان ما و کشورهای شرقی وجود دارد، نیاز است که ابتدا تبادلات دانشجویی افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت علوم باید پیشتاز تبادلات علمی با دانشگاه های شرقی باشد تصریح کرد: وزارت علوم باید اولویت سفرهای مطالعاتی استادان را کشورهای شرقی در نظر بگیرد و شرایطی را ایجاد کند که استادان ما از این طریق تبادلات علمی خود را با دانشگاه های شرقی افزایش دهند.

وی تاکید کرد: تسهیلاتی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، باید تسهیلات کشورهای شرقی باشد و باید تسهیلات بیشتری به این کشورها تعلق بگیرد تا بتوانیم به این سمت و سو حرکت کنیم.

میرزاده با اشاره به دانشگاه های بین المللی کشور اذعان داشت: در دانشگاه هایی که مجوز بین المللی شدن را دارند ، باید امتیازات لازم را برای پذیرش دانشجو از کشورهای شرقی فراهم شود همچنین تسهیلاتی را برای این دانشجویان لحاظ کنیم تا بتوانند در کشور ما ادامه تحصیل دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری ما باید سیاست نگاه به شرق را در دستور کار خود قرار دهیم که این موضوع به صلاح کشور و نظام ما خواهد بود. این آمادگی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور وجود دارد و باید مسئولان علمی و آموزشی تلاش زیادی را در تحقق این سیاست انجام بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974557

وب گردی

وب گردی