مهدی‌پور: سیاست‌گذاری ما تربیت نیروهای تراز انقلاب است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما مبانی فکری خود را از شهید مرتضی مطهری، مبانی تشکیلاتی را از شهید سید محمد بهشتی و خط فکری و سیاسی خود را از منظومه فکری امام خمینی (ره) و حضرت آقا گرفته ایم.

محمد امین مهدی‌پور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از سال 1368 تأسیس شده و از ابتدا هدفش ترویج گفتمان انقلاب و مبارزه با خط مقابل رهبری در دانشگاه ها بوده است. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بزرگ‌ترین اتحادیه در میان تشکل های دانشجویی کشور است.

وی با اشاره به خط فکری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما مبانی فکری خود را از شهید مرتضی مطهری، مبانی تشکیلاتی را از شهید سید محمد بهشتی و خط فکری و سیاسی خود را از منظومه فکری امام خمینی (ره) و حضرت آقا گرفته ایم. سیاست‌گذاری ما هم تربیت نیروهای تراز انقلاب است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: فعالیت های ما محدود به کارهای فرهنگی و اجتماعی نیست و مسائل مهمی چون سیاست، زنان و خانواده را هم در برمی گیرد. هر زمان احساس کنیم جامعه نیاز به حضور ما دارد، به صورت جدی ورود می کنیم. دانشجو باید بصیر و انقلابی باشد و عمده فعالیت ما متمرکز بر بصیرت افزایی دانشجویان است.

مهدی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا تشکل‌های دانشجویی باید به سیاست ورود کنند یا خیر، خاطرنشان کرد: اصلی ترین تفاوت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با دیگر تشکل ها این است که آشکارا، مواضع سیاسی خود را اعلام می کند. ما توفیق داشته ایم در تمام این سال ها از ولایت مطلقه فقیه دفاع کنیم.

وی درباره آسیب هایی مانند تلاش برخی تشکل ها برای تأمین منافع شخصی از بازی های سیاسی گفت: ما منسجم‌ترین تشکیلات دانشجویی کشور را داریم. چند سال پیش اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که حضرت آقا خطاب به اعضای اتحادیه فرمودند: «تشکل شما را خیلی دوست دارم چون با رفت و آمد آدم ها و سلایق مختلف، تغییری در تفکرتان به وجود نمی آید و راه خودتان را می روید». ما با نظارت های مداوم سعی می کنیم از آفت های این‌چنینی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 974570

وب گردی

وب گردی