تربیت جوانانی با اخلاق و دغدغه مند در جهت حل مشکلات جامعه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان داشت: کشور ها برای رسیدن به توسعه پایدار باید در مسیر علم و دانش گام بردارند چرا که همه کشورهای پیشرفته، در حال توسعه و توسعه یافته برای طی کردن این راه نگاه ویژه ایی به علم و دانش اندوزی دارند.

به گزارش ایسکانیوز از واحد دزفول، جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید با حضور دکتر علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دکتر مسعود بیتانه معاونت علمی، مهندس هوشنگ مکتبی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر محسن چکین معاون دانشجویی و فرهنگی، روسای دانشکده ها و مسئولین در سالن شیخ مرتضی انصاری این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان اظهار داشت: خرسندیم که شما جوانان نخبه و دانشجویان ورودی جدید، دانشگاه بسیار بزرگ آزاد اسلامی واحد دزفول را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده و امیدواریم تا میزبان شایسته ایی برای شما عزیزان بوده، چرا که بنده و تمام همکاران حوزه اداری، معاونت ها و اساتید محترم در تلاشیم تا محیطی آرام را برای شما مهیا سازیم.

افروس خاطر نشان کرد: دانشگاه معتبر و فاخر آزاد اسلامی واحد دزفول در بین دانشگاه های آزاد و دولتی کشور، جزو دانشگاه های برتر بوده و این برتری طیبعتا به واسطه زیر ساخت هایی چون اساتید نمونه و مجموعه فعالیت هایی است که توانسته این دانشگاه را به عنوان یک برند معرفی کند.

وی در ادامه افزود: در تقسیم بندی که سازمان مرکزی دانشگاه در بین دانشگاه های آزاد ودولتی اعمال نموده، خوشبختانه رتبه واحد دزفول از برخی دانشگاه های آزاد و دولتی بالاتر است. و همچنین این دانشگاه از نظر موقعیت جغرافیایی (شمال خوزستان)، موقعیت جغرافیایی و دسترسی هوایی و ریلی باعث شده مزیت هایی را برای این واحد دانشگاهی ایجاد کند به طوری که از استان های مجاور نیز دانشجو و متقاضی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ضمن اشاره به این موضوع که دانشگاه بایستی به عنوان حلال مشکلات و معضلات باشد، گفت: با وجود اینکه خیلی از مشکلات صنعت و جامعه از طریق انجام تحقیقات کاربردی دانشگاهی امکان پذیر است. طی سال های اخیر چهار نسل در دانشگاه ها و آموزش عالی سپری شده است؛ نسل اول آموزشی، نسل دوم پژوهشی، نسل سوم پیشرو در تجاری سازی و نسل چهارم تولید علم را در بر می گیرد که واحد دزفول در حال عبور از نسل سوم می باشد و در این مسیر گام های مهمی را طی نموده است.

افروس بیان داشت: کشور ها برای رسیدن به توسعه پایدار باید در مسیر علم و دانش گام بردارند چرا که همه کشورهای پیشرفته، در حال توسعه و توسعه یافته برای طی کردن این راه نگاه ویژه ایی به علم و دانش اندوزی دارند.

وی گفت: گذر از این مسیر نیازمند پرورش و تربیت نیروهای فرهیخته و متخصص است و آینده این کشور در دست شما جوانان بوده، ان شاءالله با تحصیل علم و تهذیب نفس بتوانید آینده خوبی را برای خود بسازید.

دکتر علی افروس عنوان کرد: توصیه من به شما دانشجویان این است که دوره کارشناسی با همه دوره های تحصیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) متفاوت است. شما در دوره کارشناسی چهار سال فرصت دارید تا با استفاده بهینه از وقت، خود را برای آینده آماده سازید. باید خاطر نشان کرد که در دوره کارشناسی پایه علم و معلومات دانشجویان نمود پیدا می کند و می بایست سعی کنید تا قدر فرصت ها را بدانید و با برنامه ریزی و مدیریت زمان درست خود را برای آینده ای روشن آماده کنید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اذعان داشت: قطعا دانشجویان عزیز در طول سال تحصیلی دروسی را باید بگذارنند بنده به شما توصیه می کنم حتما در کنار دروس مرتبط با رشته تحصیلی، به یادگیری دورس فوق برنامه از جمله زبان آموزی و نرم افزارهای تخصصی و .... اهتمام ورزید تا در کنار آموزش دانشگاهی خود را برای آینده شغلی بهتر و روشن تر مهیا سازید.

دکتر افروس با اشاره به این مطلب که شما دانشجویان عزیز بایستی تحصیل علم، دانش و تهذیب نفس را همواره به عنوان پایه های هویت و شخصیت خود قرار دهید گفت: همانطور که می دانید در عصر حاضر با شبکه های مجازی زیادی سرو کار داریم و شما جوانان بایستی بسیار هوشیار باشید تا فریب برخی از اخبار مجازی را نخورید، بلکه با عضویت در گروه های علمی و استفاده درست از شبکه های اجتماعی مسیر و آینده روشنی را برای خود انتخاب نمایید.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بر خلاف برخی از دانشگاه های رقیب به دنبال دادن مدرک بدون محتوای علمی نیستیم بلکه به دنبال این هستیم تا جوانانی با اخلاق، دغدغه مند، باشور وشوقی را تربیت کنیم تا به سمت و سوی حل مشکلات و معضلات جامعه گام بردارند.

ایشان افزودند: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول حقیقتا دانشگاهی پیشرو در عرصه دانش بنیان است و یکی از نمادهای پیشرو بودن این واحد دانشگاهی مرکز رشد واحد با داشتن 28 شرکت فناور در درون خود می باشد. که تا کنون 7 شرکت از آنها دانش بنیان شده اند.

افروس بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از ایده های دانشجویان چه در داخل واحد و چه در بیرون از دانشگاه که قابلیت ارائه به صورت فعالیت تجاری سازی داشته باشد حمایت نموده و بعد از تایید ایده وام های قرض الحسنه ای تا سقف 80 میلیون تومان پس از طی نمودن روال قانونی در اختیار مبتکران و مخترعان قرار می دهد.

دکتر علی افروس در پایان گفت: در واحد دزفول مسئولیت خطیر و بزرگی را برعهده داریم و خوشحالیم که به جمع ما پیوستید، و از همه ی شما دانشجویان عزیز انتظار داریم از چهار سال دوره تحصیل خود نهایت استفاده را ببرید و همزمان با آموزش و پژوهش به کسب اخلاق و تهذیب نفس نیز بپردازید تا با تهذیب نفس بتوانید به اخلاق اسلامی مزین شوید.

دکتر محسن چکین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار داشت: حوزه دانشجویی و فرهنگی شامل قسمت های مختلفی است و با چابک سازی که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته حوزه فرهنگی و حوزه تربیت بدنی و ورزش نیز زیر نظر حوزه معاونت دانشجویی قرار گرفتند.

وی گفت: از جمله قسمت های زیر نظر حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی می توان، فارغ التحصیلان، نقل و انتقالات، کانون قرآن و عترت، اداره فرهنگ، نظام وظیفه، تربیت بدنی، خوابگاه ها، سلف سرویس و کمیته انضباطی دانشجویان را نام برد.

معاون دانشجویی و فرهنگی عنوان کرد: بسیج دانشجویی، انجمن ها و تشکل های دانشجویی زیر نظر معاونت دانشجویی وفرهنگی قرار دارند و باید گفت که این حوزه در حال افزایش کانون ها و تشکل های دانشجویی می باشد. ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خواهان فضای باز سیاسی بوده و دانشجویان عزیز می توانند در چارچوب قانون با رعایت مقرارت اعمال شده به عضویت در تشکل ها و کانون های بسیج در آیند..

دکتر مسعود بیتانه معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: معاونت علمی از دو حوزه آموزشی و پژوهشی تشکیل شده، در حوزه آموزشی به انتخاب واحد و دورس پیشنیاز و عمومی توجه کنید تا در طول تحصیل با مشکل مواجه نگردید و در بخش پژوهشی شما می توانید از امکانات پیشرفته، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و کافی نت های دانشگاه استفاده و بهره لازم را ببرید.

مهندس هوشنگ مکتبی معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: تمام امور مربوط به شهریه ها، پرداخت حقوق، پرداخت وام های مختلف زیر نظر این حوزه فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: برای رفاه حال دانشجویان و تسهیل نمودن امر تحصیل وام های دانشجویی در نظر گرفته شده که این وام ها شامل: وام کمک هزینه تحصیلی، وام ازدواج، وام های ضروری، وام های پس از فراغت تحصیل و سایر وام های صندوق رفاه دانشجویی می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه بیان کرد: وام هایی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد باز پرداخت آن ها می تواند کوتاه مدت در طول یک ترم، میان مدت با پرداخت اقساط یک سال و مدت دار همانند وام فراغت از تحصیل را در بر می گیرد که دانشجویان می توانند جهت پرداخت شهریه متغیر خود از این وام های مختلف استفاده نمایند.

مکتبی عنوان کرد: از دانشجویان خواهشمندم جهت اطلاع از اخبار دانشگاه و پیگیری آنها تنها از کانال رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول که کانال روابط عمومی واحد می باشد استفاده کنند. اخبار دانشگاه و هرگونه اطلاع رسانی از طریق پیام رسان های سروش، ایتا و همچنین سایت واحد دزفول به سمع و نظر دانشجویان خواهد رسید.

کد خبر: 974572

وب گردی

وب گردی