پل ارتباطی بین ایده‌پرداز کارآفرین و سرمایه‌گذار فراهم شد

دبیر برگزاری سومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این رویداد می‌تواند پل ارتباطی مناسبی بین ایده پردازان این حیطه، سرمایه گذاران و صنعت باشد. بدین‌ترتیب ایده‌های ناب و بین رشته ای در طی این سه روز برنامه، مدل کسب و کار و جنبه‌های تجاری شان ملموس‌تر می‌شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، سروش شکرچیان، دبیر برگزاری سومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: سومین رویداد استارتاپی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (سل استارتاپ) به عنوان عرصه فناوری‌های همگرا توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری مرکز رهیاران پزشکی بازساختی آوند (مپسا) از تاریخ ۴ لغایت ۶ آذر ماه سال جاری در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می‌شود.
وی دغدغه اصلی این رویداد را در مرحله نخست فرهنگ سازی نحوه تدوین بوم کسب و کار و مدل تجاری سازی ایده‌های مربوط به پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر این رویداد با هدف ارتبط برقرار کردن بین ایده پردازانِ آکادمیکِ این حیطه با سرمایه گذاران جهت ورود به فرایند تجاری سازی و صنعتی برپا می‌شود.
شکرچیان بیان کرد: تا کنون دو دوره از این رویداد ملی اجرا شده است که خروجی آن ثبت شرکت هایی در زمینه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی است که به صورت فعال در حال ارائه خدمت است. از سوی دیگر لزوم و نحوه تدوینِ بوم کسب و کار یک ایده در حوزه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی و همچنین ادبیات تخصصی مربوط به آن در بین محققان و ایده پردازان این حیطه جا افتاده است.
به گفته وی، طی دو دوره برگزار شده این برنامه، طیف گسترده ای از دانشجویان و محققان در رشته‌های مختلف علوم پزشکی و منهدسی به عنوان ایده پرداز، توسعه دهنده و کارافرین در این رویداد شرکت کرده اند. انتظار این است در این دوره نیز به مانند دو دوره پیش، این دوره نیز مورد توجه گسترده مخاطبان قرار گیرد.
دبیر برگزاری سومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تفاوت‌های این دوره را با دوره گذشته اینگونه بیان کرد: در این دوره تاکید بر کارهای گروهی بین رشته ای با تمرکز بر علوم همگرا می‌باشد. بدین‌ترتیب با تبلیغ رویداد در دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم مهندسی برآنیم تا این ارتباطات بین رشته ای هر چه بیشتر برقرار شود.
وی در پیش بینی دستاوردهای سومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این رویداد می‌تواند پل ارتباطی مناسبی بین ایده پردازان این حیطه، سرمایه گذاران و صنعت باشد. بدین‌ترتیب ایده‌های ناب و بین رشته ای در طی این سه روز برنامه، مدل کسب و کار و جنبه‌های تجاری شان ملموس‌تر می‌شود. بنابراین تیم‌های مورد نظر که ایده شان را در قالب بوم کسب و کار پیاده کرده اند فرصت می‌بایند آن را با یک برنامه سرمایه گذاری عملیاتی کنند و وارد صنعت شوند.
سومین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ۴ تا ۶ آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974575

وب گردی

وب گردی