دریافت کمک های  اتحادیه نمایشگاه داران خودرو  در هاله ای از ابهام

اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از اعضا کمک های مردمی دریافت می کند؛ این در حالی است که تاکنون هیچ گزارشی از میزان پول های دریافتی و نحوه هزینه‌کرد این مبالغ ارائه نشده است .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از اعضا کمک های مردمی دریافت می کند این در حالی است که تاکنون هیچ گزارشی از میزان پول های دریافتی و نحوه هزینه کرد این مبالغ ارائه نشده و اصلا مشخص نیست که این مبالغ در چه اموری صرف و هزینه شده که خود این موضوع احتمال فساد مالی را جدی‌تر می کند.

این روزها اعضای صنف اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نسبت به عملکرد این اتحادیه انتقادات جدی دارند. یکی از این مسائل مهم مسئله اخذ دریافت کمک های مردمی از اعضا است. متاسفانه اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در قالب یک فرم رسمی و براساس ماده 7 آیین نامه اجرایی موضوع تبصره یک ماده 31 قانون صنفی در اقدامی قابل تأمل از اعضا مبالغی را تحت عنوان کمک های مردمی دریافت می کند.

در این فرم به صراحت اشاره شده است «... با توجه به رسالت و اهداف بلند اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان اتومبیل تهران» این کمک ها دریافت می شود. متن این فرم به نوعی تنظیم شده که رضایت شخص پرداخت کننده تصریح شود و همچنین شخص پرداخت کننده تحت هیچ شرایطی نتواند نسبت به هزینه کرد این مبالغ مطالبه گری کند. در صورتی که اگر این عمل اختیاری و از روی علاقه است نباید مانعی برای سوال در خصوص نحوه هزینه کرد آن وجود داشته باشد. بر این اساس در خصوص این فرم و دریافت کمک های مردمی چند نکته جدی و قابل تأمل وجود دارد:

اول اینکه اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در راستای کدام اهداف بلندپایه اقدام به جمع آوری این مبالغ می کند در صورتی که هزینه اداره این اتحادیه غیر از حقوق و دستمزد و هزینه های جاری چیز دیگری نیست که این هزینه نیز نسبت به وسعت اتحادیه و حق عضویت دریافتی از اعضا چندان چشم گیر نمی باشد.

دوم اینکه چرا تاکنون هیچ گزارشی از میزان پول های دریافتی و نحوه هزینه کرد این مبالغ ارائه نشده است و اصلا مشخص نیست که این مبالغ در چه اموری صرف و هزینه شده که خود این موضوع احتمال فساد مالی را جدی تر می کند. لازم به ذکر است که طبق اظهارات برخی از نمایشگاه داران، محل هزینه کرد این مبالغ را ساخت مسجد و مدرسه عنوان کرده است.

سوم اینکه طبق اظهارات برخی از اعضا، رفتار اتحادیه نمایشگاه داران با برخی از اعضا به گونه ای است که این افراد گاها ناچار به پرداخت کمک های مردمی می شوند که این موضوع نیز قابل توجه است.

کد خبر: 974583

وب گردی

وب گردی