ارزش معالات تالار شیشه‌ای از مرز 10هزار میلیارد ریال فراتر رفت

در معاملات امروز 2 میلیارد و 757 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 10 هزار و 42 میلیارد ریال در 166 هزار و 113 نوبت دادوستد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز 2 میلیارد و 757 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 10 هزار و 42 میلیارد ریال در 166 هزار و 113 نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 716 واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 612 واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 432 واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور نیز سه هزار و 173 واحد افت کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 2 هزار و 223 واحد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 910 واحد پایین آمد.
در معاملات امروز نمادهای کل (صنعتی و معدنی گل گهر)، فولاد (فولاد مبارکه)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، فخوز (فولاد خوزستان) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و فملی (ملی صنایع مس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته و آن را پایین کشیدند.
در مقابل، وبملت (بانک ملت) و پارس (پتروشیمی پارس) بالاترین تاثیر مثبت را داشته و مانع افت بیشتر شاخص شدند.

** رشد 2 واحدی فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز دو پله رشد کرد و در جایگاه 2 هزار و 105 واحدی قرار گرفت.
در بازار فرابورس، بیش از 727 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و 957 میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین تاثیر مثبت و ذوب (ذوب آهن)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و دماوند (تولید برق دماوند) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974623

وب گردی

وب گردی