دانشگاه آزاد اسلامی باید از آموزش محوری به سمت  کار آفرینی حرکت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید از آموزش محوری به سمت کار آفرینی حرکت کند تا دانشجویان کار آفرین تربیت کند. اطمینان از آینده شغلی یکی از عوامل مهم در انتخاب اول شدن دانشگاه آزاد خواهد بود.

دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با گستردگی در سراسر کشور نقش موثری در ایجاد عدالت آموزشی و اجتماعی ایفا کرده و در حال حاضر درصدد ایجاد رشته‌های جذاب و کاربردی است که از آموزش محوری به سمت کار آفرینی حرکت کند تا دانشجویان کارآفرین تربیت کند. اطمینان از آینده شغلی یکی از عوامل مهم در انتخاب اول شدن دانشگاه آزاد خواهد بود.

وی افزود: شرکت‌‌‌های دانش بنیان و مراکز رشد و هسته‌های فناور در دانشگاه آزاد روبه رشد هستند و زمانی که علم کاربردی شود و اشتغال زایی به وجود آید قطعا دانشگاه آزاد می‌تواند در جایگاه نخست آموزش عالی قرار گیرد. داوطلبان بیشتری تمایل به حضور در این دانشگاه پیدا خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر امکانات بسیاری دارد و بسیاری از واحدهای این دانشگاه بزرگ کشور با دانشگاه‌‌های مطرح دولتی برابر هستند. ایجاد یک جو فرهنگی سالم در مدیریت جدید دانشگاه آزاد سبب حاکمیت فرهنگ اصیل اسلامی که سرشار از معنویت و امید به آینده است خواهد شد.

منظری توکلی یاد آورشد: آنچه مسلم است، حضور موفق دانشگاه آزاد در عرصه‌‌های مختلف جهانی و کسب دستاوردهای بسیار نشان دهنده سطح کیفی بالای این دانشگاه در کشور است و حتی بعضی از واحدهای این دانشگاه بزرگ کشور در عرصه‌های جهانی نیز شناخته شده هستند؛ بنابراین با درخشش این دانشگاه بزرگ کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی، ظرفیت‌های فراوانی برای تبدیل این دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور رسیدن به این هدف محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974633

وب گردی

وب گردی