وزارت آموزش و پرورش نسبت به مطالبات فرهنگیان اهتمام داشته باشد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: از وزیر آموزش و پرورش در خواست می‌کنم که مطالبته آموزش دهندگان نهضت را جدی گرفته و اقدام سریع و جدی برای حل مشکلات آن‌ها انجام دهند، همچنین وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به مطالبات و معیشت فرهنگیان اهتمام جدی داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه اول آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: متاسفانه امروز مجلس که باید طبق فرمایش حضرت امام (ره) در راس امور باشد، به دلیل پرداختن به مسائل غیرضروری و حاشیه‌ای در قالب قانونگذاری، مطالبات جدی مردم که اقتصاد، معیشت و زندگی روزمره مردم است را کمتر مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد نظارت نیز بایستی بگویم که متاسفانه مجلس نمره قابل قبولی ندارد چرا که مگر می‌شود با وجود این اختیارات نظارتی، شاهد تخلفات متعدد و فساد مالی باشیم، بیان کرد: البته در موضوع شفافیت نیز عملکرد مجلس ضعیف بوده است.

طرح شفافیت آرا نمایندگان چرا تصویب نشد؟

وی افزود: مقام معظم رهبری چند روز پیش فرمودند که به غیر از مسائل نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله دارد، هیچ رازی با مردم نباید وجود داشته باشد، حال چگونه می‌شود که طرح شفافیت آرا نمایندگان که با امضای بیش از 200 نفر از نمایندگان وارد صحن می‌شود، اما ناباورانه حتی یک فوریت آن نیز رای لازم را کسب نمی کند، أینَ تذهبون؟

کبیری ادامه داد: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که حل مسائل اقتصادی و معیشتی که فشار زیادی بر مردم به ویژه محرومان و مستمندان آورده است را در اولویت قرار داده و ای کاش طبق بیان خودشان، وضعیت اقتصادی و به ویژه وضعیت ارزی کشور را به همان سال گذشته بر می گرداندند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش در خواست می‌کنم که مطالبات آموزش دهندگان نهضت را جدی گرفته و اقدام سریع و جدی برای حل مشکلات آن‌ها انجام دهند، گفت: همچنین وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به مطالبات و معیشت فرهنگیان اهتمام جدی داشته باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت به وجود آمده برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی را حل کنند

وی افزود: از دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت درخواست می‌کنم تا هرچه سریعتر و بدون فوت وقت، مشکل به وجود آمده برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی را حل کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزرات بهداشت ضمن تشکر و قدردانی خواهش می‌کنم که دستورات لازم را برای اتمام ساخت بیمارستان‌های آیت الله العظمی خویی (ره) و بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان خوی صادر فرمایید، بیان کرد: همچنین وزارت بهدشات باید اقدامات لازم جهت تاسیس بیمارستان شهرستان چایپاره که نیاز مبرم مردم این دیار است را معمول دارند.

کبیری اظهار داشت: از وزیر نفت درخواست می‌کنم که نسبت به گازرسانی بخش کم برخوردار صفائیه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب طرح یک فوریتی اخذ عوراض خروجی مرزنشنان ، مطابق قانون لایحه 1396، از کمیسیون مربوطه درخواست می‌کنم تا هر چه سریعتر برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس اقدام نمایند. همچنین از وزیر آینده راه و شهرسازی تقاضا می‌کنم تا در مورد پایانه رازی و جاده‌های خوی اقدامات سریع و قاطع انجام دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشکر از مدیرعامل محترم ایران ایر که نسبت به پروازهای خوی – تهران تلاش مجدانه‌ای انجام داده است، گفت: علی رغم دستورات متعدد جنابعالی، متاسفانه واحد بازرگانی تحت مسئولیت شما نسبت به افزایش پروازهای خوی – تهران از دستورات شما سرپیچی می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 974640

وب گردی

وب گردی