اجرایی نشدن دقیق آیین نامه‌ها و طرح های موجود در آموزش و پرورش چه علتی دارد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره علت اجرایی نشدن دقیق آیین‌نامه‌ها در آموزش و پرورش، گفت: اگرچه در تمامی دستگاه های کشور این مشکل وجود دارد اما در آموزش و پرورش معضلاتی مانند کمبود نیروی انسانی، نبود منابع درآمدی به این بی توجهی ها دامن می زند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده درباره وضعیت بوفه مدارس، گفت: بوفه مدارس به منظور آشنایی دانش آموزان با محیط کسب و کار و فعالیت های جمعی و گروهی شکل گرفت؛ اداره و ساماندهی بوفه مدارس آیین نامه خاص و ویژه ای دارد که در حال حاضر در بسیاری از مدارس به آن توجهی نمی شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق کلمه تعاون به معنای واقعی یکی از اهداف تشکیل بودفه مدارس است، افزود: دانش آموزان باید بدانند با تعاون، همکاری و هماهنگی می توان بسیاری از امور را پیش برد؛ یکی دیگر از فلسفه‌های اصلی تشکیل بوفه در مدارس آموزش بازاریابی است.

اداره و ساماندهی بوفه مدارس آیین نامه خاص و ویژه ای دارد

وی بیان کرد: هدف از تشکیل بوفه در مدارس فروش موادغذایی نیست زیرا دانش آموزان می توانند تمامی این مواد را از مغازه های اطراف مدارس تهیه کنند هدف اصلی مشارکت دانش آموزان در کسب و کار، کمک به هم نوع و یادگیری مهارت‌های زندگی است.

هیچ یک از نیروهای مدرسه حق حضور در بوفه و فروش اجناس را ندارند

میرزاده با بیان اینکه بسیاری از مدارس به هدف اصلی تشکیل بوفه توجهی ندارند، اظهار کرد: واگذاری مسئولیت رسیدگی به وضعیت بوفه و فروش اجناس در آن به سرایدار مدرسه اشتباه است. خود مدارس با هزار درد بی درمان مواجه هستند که نباید با وجود معضل کمبود نیروی سرایدار را نیز برای امور خارج از وظایفش به کار گرفت؛ هیچ یک از نیروهای مدرسه حق حضور در بوفه و فروش اجناس به دانش آموزان را ندارند.

وی معتقد است استفاده از سرایدار یا کادر آموزشی برای حضور در بوفه ها نه تنها مشکلی از مدارس حل نمی کند بلکه روز به روز بر نابسامانی های موجود می افزاید.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: برخی مدارس فضایی مازاد برای ساخت بوفه دارند بنابراین می توانند از این فضاها استفاده اقتصادی نمایند و با اجاره به اشخاص غیر از یک سو نیاز دانش آموزان را برطرف و از سوی دیگر منبع درآمدی برای مدرسه ایجاد کنند اما نکته مهم در این امر واگذاری این مسئولیت به افرادی است که از نظر اخلاقی تائید شده باشند.

معلم بهداشت نقش مهمی در سنجش سلامتی مواد غذایی بوفه ها دارد

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش باید بر نحوه فعالیت بوفه مدارس نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: معلم بهداشت نقش مهمی در سنجش سلامتی مواد غذایی بوفه ها دارد؛ معیار این سنجش لیستی است که توسط وزارت بهداشت تهیه و به آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: نمی توان با سهل انگاری وبی توجهی به سلامت موادغذایی بوفه ها با سلامت دانش آموزان بازی کرد؛ در حال حاضر برخی بوفه‌ها با فروش خوراکی های ناسالم به آیین نامه های موجود توجهی نمی کند بایستی با نظارت دقیق از فروش مواد غذایی ناسالم در مدارس جلوگیری شود؛ مسئولان بهداشت وزارت آموزش و پرورش جدی ورود کنند.

علت اجرایی نشدن دقیق آیین نامه ها و طرح های موجود در آموزش و پرورش چیست؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه علت اجرایی نشدن دقیق آیین نامه ها و طرح های موجود در آموزش و پرورش چیست، توضیح داد: اگرچه در تمامی دستگاه های کشور این مشکل وجود دارد اما در آموزش و پرورش معضلاتی مانند کمبود نیروی انسانی، نبود منابع درآمدی و... به این بی توجهی ها دامن می زند.

پایان پیام/

کد خبر: 974641

وب گردی

وب گردی