نخبه پروری و برگزاری استارتاپ های دانشجویی، اولویت باشگاه پژوهشگران جوان است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: یکی از برنامه های ویژه باشگاه برگزاری استارتاپ های دانشجویی خلاقانه و نوآورانه است که قرار است، تمامی واحد ها در سطح استان تهران یک همکاری واحد را با یکدیگر آغاز کنند.

آمنه خدابخش رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر باشگاه پژوهشگران جوان حدود 120 عضو فعال دارد و تعداد کل اعضای این باشگاه از ابتدای تاسیس تا کنون حدود 9 هزار نفر بوده است.

او ادامه داد: واحد تهران جنوب به عنوان قطب مواد و انرژی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور معرفی شده است و تا به امروز حمایت ها و تسهیلات مالی متعدد و همچنین حمایت های معنوی بسیاری در راستای ایجاد انگیزه و سوق دادن اعضای باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران جنوب انجام داده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: برای مقالات علمی مانند انواع مقالات ISI، علمی پژوهشی و علمی ترویجی و... برای افراد تشویقی در نظر گرفته می‌‌ شود، همچنین با توجه به شرایط و امتیازات اعضای باشگاه، به دانشجویان از 5 درصد تا 20 درصد تخفیف داده می شود.

او اضافه کرد: لازم به ذکر است که باشگاه از چاپ کتاب حمایت می کند،‌ این حمایت ها طی سال های اخیر ادامه داشته است. همچنین در راستای انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی تسهیلات متعددی به اعضای باشگاه تعلق می گیرد. در چند سال اخیر نیز کمک هزینه سفر به مکه مکرمه و عتبات عالیات به برخی از اعضا داده شده است.

خدابخش بیان کرد:‌ برخی کارگاه ها و سمینارهای آموزشی در دوره های زمانی مشخص برای اعضای باشگاه به صورت رایگان برگزار شده است. همچنین به نخبگان در راستای تولید محصولات نوآورانه، فناورانه و تجاری سازی آن ها کمک می شود، شرکت های دانش بنیان در مرکز رشد واحد تهران جنوب نیز تاسیس شده است، زیرا در موارد بسیاری مشاهده شده که محصول بعد از تولید، تجاری سازی شده است.

او افزود: از اعضای باشگاه در راستای شرکت در مسابقات علمی پژوهشی در سطح ملی و بین المللی حمایت می شود، همچنین آن ها می‌توانند از کمک های مالی جهت شرکت در کنفرانس های بین المللی خارج از کشور استفاده کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب می‌توانند بن خرید کتاب در نمایشگاه هایی که به مناسبت های مختلف برگزار می شود، دریافت کنند و در آن دستاوردهای خود را جهت ارتباط اعضا با مراکز علمی و صنعتی سراسر کشور ارائه دهند. گفتنیست اعضای برتر باشگاه هرساله معرفی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

او اظهار داشت: کارگروه تخصصی و ایجاد ارتباط میان پژوهش های مختلف تشکیل شده است، این کارگروه ها در راستای انجام طرح های پژوهشی مشترک و کاربردی و حمایت از اختراعات و ایده های نو و خلاقانه اعضای باشگاه است. همچنین بازدیدهای علمی پژوهشی رایگان از مراکز علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و صنعتی کشور برای اعضا در نظر گرفته می‌شود.

خدابخش ادامه داد: برگزاری همایش های علمی استانی، ملی و بین المللی و ارائه دستاوردهای علمی در راستای معرفی اعضای برجسته و نخبه دانشگاهی از برنامه های جاری باشگاه پژوهشگران جوان بوده است.

او افزود: یکی دیگر از برنامه های اساسی و ویژه باشگاه در خصوص برگزاری استارتاپ های دانشجویی خلاقانه و نوآورانه است، طی جلسه‌ای که اخیرا برگزار شد، تمهیدات لازم در راستای آغاز همکاری میان تمامی واحدهای سطح استان تهران در نظر گرفته شده است، زیرا بحث استارتاپی یک ایده نو و جدید است که به اطلاعات و همکاری جامع و کامل نیاز دارد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ما برنامه ویژه ای در راستای ادامه و گسترش فعالیت‌ها در باشگاه پژوهشگران جوان داریم. با توجه به چارچوب های تعیین شده از سوی سازمان چشم اندازهایی در راستای گسترش، توسعه و حمایت های مالی و معنوی از اعضای باشگاه و نخبگان دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است. همچنین تلاش در راستای توسعه و بهبود امکانات و تجهیزات و بودجه باشگاه، افزایش و جذب افراد مستعد و بحث مهم نخبه پروری و تبدیل استعدادهای بالقوه به استعداد های بالفعل از اهداف و سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974649

وب گردی

وب گردی