رقابت اروپا و روسیه برای ساخت سریع‌ترین بالگرد جهان

شرکت های اروپایی و روسی در حال رقابت برای ساخت سریع ترین بالگرد جهان بوده و اعلام کرده اند سال آینده از نمونه‌های آزمایشی محصولات خود پرده برداری خواهند کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت «Airbus Helicopters» از پروژه‌ای برای طراحی بالگردی سریع و دو موتوره از نوع «Racer» خبر داد.

مراحل آزمایش ویژگی های دینامیک هوایی این بالگرد به پایان رسیده است؛ اما عملیات ساخت تجهیزات حرکتی آن در سال جاری آغاز شده است و پیش بینی می شود اولین نمونه آزمایشی آن در چهار ماهه پایانی سال 2019 ساخته شود.

این نمونه از دو موتور «Aneto-1X» ساخته شده توسط شرکت «سافران» برخوردار است که سرعت این بالگرد را به 400 کیلومتر در ساعت افزایش می دهد.

متخصصان بخش بالگرد شرکت ایرباس تاکنون 200 پرواز آزمایشی برای سنجش سرعت و قابلیت های این بالگرد انجام داده اند تا کنترل، تعادل، ویژگی های فنی، قدرت اجرای عملیات های جستجو، نجات و انتقال آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

کارشناسان شرکت ایرباس معتقدند سرعت 400 کیلومتری این بالگرد به دلیل استفاده از مواد سبک در بدنه، طراحی آیرودینامیک و تغییرات ایجاد شده در طراحی آن است که باعث شده سرعت این بالگرد 50 درصد نسبت به دیگر بالگردها افزایش یابد.

همچنین مقامات روسیه نیز آگوست گذشته از پروژه طراحی یک بالگرد توسط شرکت «بالگرد روسیه» برای وزارت دفاع این کشور خبر دادند که سرعت آن به 400 کیلومتر در ساعت می رسد و اولین نمونه آزمایشی آن به عنوان بالگردی جنگی با وزن 10 تُن در سال آینده میلادی تولید خواهد شد.

کد خبر: 974672

وب گردی

وب گردی