همایش دانشگاه علامه و دانشگاه علوم انسانی سن پطرزبورگ برگزار شد

دومین همایش مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ با عنوان «گفتگوهای فرهنگی ایران و روسیه» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در همایش مشترک گفتگوهای فرهنگی ایران و روسیه با اشاره به توسعه همکاری های علمی دانشگاه علامه طباطبایی در طی چند سال اخیر گفت: در بین ده‌ها کشور که طرف ارتباط دانشگاهی هستند، روسیه در بین پنج کشور برتر قرار دارد تا امکان بهره‌برداری از محیط‌های علمی دو کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گفتگوهای فرهنگی و رسالت دانشگاهیان افزود: جریان‌های روشنفکری که محصول مواجهه اندیشمندان دو کشور با پدیده‌های مدرن است، تقریبا به صورت هم‌زمان در دو کشور اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: بدین ترتیب به نوعی گفتگوهای تاریخی میان دو کشور پیش از این آغاز شده و وظیفه ما دانشگاهیان پیشبرد این گفتگوهای فرهنگی است.

سلیمی اضافه کرد: تعمیق روابط فرهنگی بین ایران و روسیه می‌تواند موجب تغییر روابط دو کشور از حالت فعلی که به صورت موردی و دوره‌ای است، به روابطی مستمر و گستره‌تر بین دو کشوری شود که روابط دیرینه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی، دیدگاه‌ها و منافع ما و روسیه به هم گره خورده و اگر در عرصه فرهنگ نیز اجرایی شود، تعاملات بیشتری را در پی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: این دانشگاه آمادگی گسترش ارتباطات دانشگاهی را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974699

وب گردی

وب گردی