عزیزی: دانشگاه استاد فرشچیان تاثیر مهمی در عرصه هنر کشور می گذارد

بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر گفت: یکی از مشکلات موجود در دانشگاه های دولتی و غیردولتی عدم تناسب میان تعداد و امکان جذب دانشجویان است.

محمود عزیزی بازیگر سینما و تئاتر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر تاسیس دانشگاه «استاد فرشچیان» در ارتقای عرصه های فرهنگی و هنری کشور اظهار داشت: دانشگاه های کشور در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری دستی بر آتش دارند و قطعا این دانشگاه نیز که به همت دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است، می تواند تاثیرات بسزایی را در عرصه فرهنگی کشور بگذارد.

وی افزود: این که به نام یکی از شخصیت های فرهنگی و هنری کشور دانشگاهی تاسیس بشود امری بسیار خوشایند است زیرا که در این زمینه کاستی های زیادی وجود دارد و وقتی به نام شخصیت های مهم کشور، دانشگاهی تاسیس می شود، نشان دهند آن است بخشی از جامعه این موضوع را درک کرده اند که نمی شود به راحتی از شخصیت های بزرگی همچون استاد فرشچیان به راحتی گذر کرد.

عزیزی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های فرهنگی و هنری کشور اذعان داشت: از هنگامی که دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد، بسیار از جوانان که به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور بودند، در ایران ماندگار شدند و نگرانی بسیاری از خانواده ها در این راستا برطرف شد و باعث شد تا سرمایه های ملی از کشور خارج نشوند.

این بازیگر سینما و تئاتر تاکید کرد: متاسفانه دولت های مختلف در طول این سال ها، سیاست مشخصی را در جهت دادن به نیروهای دانشگاهی در پیش نگرفته اند و این نیروها را به نسبت امکاناتی که در کشور وجود دارد راهنمایی نمی کنند تا درصدی از آن ها جذب جامعه شوند.

وی یکی از مشکلات موجود در دانشگاه های دولتی و غیردولتی را عدم تناسب میان تعداد و امکان جذب دانشجویان در عرصه های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه این غفلت بزرگی است و باعث ایجاد سرخوردگی و ناامیدی در جوانان می شود؛ دانشجویان سرمایه های معنوی وعلمی کشورهستند و باید برای اشتغال و جذب آن ها در بخش های مختلف برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974743

وب گردی

وب گردی