ارائه آخرین دستاوردهای محققان و صنعتگران در حوزه چاپ سه‌بعدی

نخستین کنفرانس تخصصی ساخت افزایشی به عنوان یکی از بخش‌های دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، همزمان با برگزاری دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران نخستین کنفرانس تخصصی ساخت افزایشی برگزار می شود. با توجه به روند رو به رشد فناوری ساخت افزایشی در کشور و همچنین توجه بخش های دانشگاهی و تحقیقاتی به این موضوع علاوه بر بخش نمایشگاه که به حضور فعالان صنعتی، تحقیقاتی و حتی دانشگاهی تخصیص داده می شود، بخش کنفرانس تخصصی علمی در حوزه ساخت افزایشی نیز به رویداد اضافه شده است تا در این بخش دانشجویان، اساتید، محققان و صنعتگران به ارائه مقالات علمی- پژوهشی و آخرین دستاوردها و تحقیقات خود بپردازند.


فعالان این حوزه تا 20 آبان ماه فرصت دارند تا مقالات علمی و صنعتی خود را ارسال کنند تا پس از داوری مقالات برگزیده در کنفرانس ارائه شود. همچنین فناوری های ساخت افزایشی، بهینه سازی طراحی، بهینه سازی و کنترل فرآیند، فرایندهای تکمیلی، شبیه سازی و مدل سازی، مدل های کسب و کار، جنیه های اقتصادی و اجتماعی و مواد اولیه: فرایندهای تولید و مشخصه یابی از جمله محورهای این کنفرانس است. همچنین در این کنفرانس سه محقق خارجی سخنرانی می کنند.

بر اساس این گزارش، نخستین رویداد چاپ سه بعدی ایران در اردیبهشت ماه 1396 در تهران و در محل سالن اجلاس سران برگزار شد. دومین رویداد چاپ سه بعدی ایران 14 تا 16 آذر ماه سال 1397در سطح ملی و با هدف ارزیابی و تجمیع ظرفیت های فعلی داخلی و ایجاد ارتباط بین فعالان این حوزه توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در سه محور در تهران برگزار می شود. دومین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی، نخستین کنفرانس تخصصی فناوری های ساخت افزایشی و نخستین مسابقه ملی چاپ سه بعدی ویژه دبیران و دانش آموزان بخش های این رویداد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974760

وب گردی

وب گردی