دانشگاه آزاد اسلامی آماده است با یک کار نظام‌مند برنامه علمی دفاع مقدس را انجام دهد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه آمادگی دارد فعالیت ­های علمی و تحقیقاتی را متناسب با دوران دفاع مقدس با یک برنامه سیستمی و نظام ­مند انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین جلسه شورای هماهنگی مرکز نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه دکتر طهرانچی از دفاع مقدس به عنوان سرمایه­ ای ارزشمند یاد کرد و گفت: همواره تکه­ ای از خاک کشور در طول تاریخ به دلیل جنگ­ ها و شورش ­ها از دست رفته؛ اما در دوران دفاع مقدس به خاطر دفاع جانانه ملت، دشمن نتوانست وجبی از خاک این سرزمین را در اختیار بگیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به تفاوت­ های دیدگاه نسل جوان و نسل دوران دفاع مقدس از جنگ اشاره و تصریح کرد: جوانان دفاع مقدس را تاریخ می­ دانند و این وظیفه ماست که واقعیت­‌های آن دوران را برای آنان تبیین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در بیان تاریخ دارای ضعف­ هایی هستیم، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها از هیچ برای خود تاریخ می ­سازند و فرزندان خود را از دوران طفولیت و کودکی با موزه ‌ها و تاریخ کشورشان آشنا می­ کنند.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ایران دارای تاریخ ریشه ­داری است، گفت: سراسر تاریخ کشور، یکتاپرستی، اخلاق، هویت و مدنیت بوده که این مسئله در کشورهای دیگر کمتر به چشم می­ خورد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در بیان تاریخ دفاع مقدس نباید دچار کم کاری شویم، تصریح کرد: راهیان نور یک حرکت ارزنده در بیان واقعیت­ های دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن تاریخ آن دوران است که باید این شیوه­ های بیان تاریخ تقویت و حمایت شود.

دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه دانشگاهیان در حق دفاع مقدس ­آن­گونه که شایسته آن است، اقدام نکرده ­اند، اظهار داشت: سالانه حدود 100 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و 10 هزار رساله دکتری نوشته می­ شود که اگر بخشی از آن با محوریت دفاع مقدس تولید شود، هویت، یکپارچگی و عزت کشور را تأمین می­ کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم را وظیفه نخست دانشگاه عنوان کرد و افزود: ادبیات، جامعه شناسی، تاریخ، روان­­شناسی، رفتارشناسی و ... دفاع مقدس باید مورد ارزیابی و محور فعالیت­ های پژوهشی قرار گیرد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای هر یک از واحدهای دانشگاهی متناسب با مزیت­ های منطقه‌ای مأموریت ­هایی تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد فعالیت­ های علمی و تحقیقاتی را متناسب با دوران دفاع مقدس با یک برنامه سیستمی و نظام­ مند انجام دهد، گفت: این دانشگاه برنامه علمی دفاع مقدس را آماده و واحد دانشگاهی خرمشهر را به عنوان پیشران این حوزه قرار می‌دهد.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بنیانگذار حرکت تولید علم در موضوع دفاع مقدس است، ادامه داد: با برنامه علمی این دانشگاه در حوزه دفاع مقدس، قطعاً بیش از چند هزار عنوان تحقیق در حوزه ­های اقتصاد، جامعه­ شناسی، روان­شناسی، نوآوری و ... دفاع مقدس تولید خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تأکید کرد: این دانشگاه متعهد به اجرای وظایف خویش در راستای راهبردهای مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974767

وب گردی

وب گردی