ذاکری: سالانه ۲ میلیون پروژه ارشد و دکتری در کشور اجرایی می‌شود

رییس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر حضور دانشگاهیان در صنعت گفت: اگر نیمی از دانشجویان کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی باشند، یعنی سالانه ۲ میلیون پروژه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت در مراسم افتتاح ششمین کنفرانس بین‌المللی و ملی رباتیک و مکاترونیک با تاکید بر ضرورت پژوهش‌های کاربردی در کشور افزود: در حال حاضر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که نزدیک به ۶۰ درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور آلمان است.

وی اضافه کرد: اگر نیمی از آن‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشند؛ یعنی سالانه ۲ میلیون پروژه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در کشور انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: پروژه‌ها در عمل باید برای حل مشکلات صنایع گام بردارند و ثروت‌آفرینی کنند؛ در حالیکه می‌بینیم بعضی پروژه‌های تحقیقاتی بعد از یک دهه منجر به ثروت نمی‌شوند و مشکلی را حل نمی‌کنند.

ذاکری تصریح کرد: این وضعیت نشان می‌دهد در هدف‌گذاری‌های جبهه‌های تحقیقاتی مشکلاتی وجود دارد و اساتید و محققان ما باید این مشکلات را بررسی و حل کنند.

وی با تاکید بر هم‌افزایی اساتید و محققان و مدیران اجرایی یادآور شد: مساله‌یابی بسیار مهم است و اگر بخواهیم در جهت حل مشکلات کشور گام برداریم، ابتدا باید مشکلات سازمان‌های اجرایی را بشناسیم.

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: سازمان‌های اجرایی توان تعریف مشکلات را ندارند و اگر دانشگاه انتظار دارد صنایع و سازمان‌ها مشکل خود را بیان کنند و دانشگاه راه حل بیابد؛ تصور نادرستی از وضعیت پژوهش و مشکلات صنایع داریم.

ذاکری یادآور شد: کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی باید عرصه‌ای برای هم‌افزایی اساتید، محققان و مدیران اجرایی باشد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 974787

وب گردی

وب گردی