گرمایش زمین دلیل انقراض های پیشین در کره زمین

تعدادی از دانشمندان با انتشار نتایج تحقیقات جدید خود اعلام کردند که دلیل انقراض های ایجاد شده در دوره های پیشین کره زمین گرمایش بیش از حد این سیاره بوده و نسبت به اقدامات انسان که به مرور باعث افزایش دما در زمین می شود، هشدار دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نتایج یک پژوهش انجام شده توسط دانشمندان نسبت به این مساله هشدار داده که انقراض های دسته جمعی فراگیر در دو دوره گرم شدن کره زمین اتفاق افتاده است که طی آن مقدار قابل توجهی از حیات در اقیانوس ها از میان رفته و اکو سیستم مرجان ها نابود شده است. دانشمندان معتقدند انقراض های پیشین در کره زمین با فعالیت های آتش فشانی و تغییرات آب و هوایی منجر از آن ارتباط داشته و این فعالیت ها که در زمان کنونی نیز آغاز شده است، به سادگی میانگین های انقراض را افزایش می دهد.

از سوی دیگر بررسی های جدید و تحلیل میانگین های انقراض اشاره به آن دارد که روند این اتفاق هر بار به طور گسترده ای به دلیل افزایش درجه حرارت اقیانوس ها، دگرگونی آنها و آب های فاقد اکسیژن تغییر کرده است و این پژوهش ها اختلافات آشکار در میزان گستردگی انقراض و رابطه آن با حرارت بالا را نشان می دهد.

این دانشمندان در پژوهش خود که در مجله «Proceedings of the Royal Society» منتشر شده، نوشته اند گرمایش جهانی سبب انقراض های سه گانه اخیر (LTE) در زمین و همچنین دلیل دو انقراض زود هنگام متوالی در 201 میلیون سال قبل و همچنین 187 میلیون سال پیش (ETOE) بوده است که در دومین آنها بسیاری از تنوع های بیولوژیک دریایی تاریخ زمین نابود شدند.

بر اساس پژوهش های جدید، دوره های گرمایش پیشین زمین و انقراض های ناشی از آن هشداری است نسبت به تهدیداتی که با تغییرات آب و هوایی ایجاد شده در زمین توسط انسان به وجود آمده است.

کد خبر: 974796

وب گردی

وب گردی