درخشش تیم رباتیک  واحد یادگار امام خمینی (ره) در جشنواره دریا مسیر پیشرفت

تیم ربات زیردریایی واحد یادگار اما خمینی (ره)ّمتشکل از دانشجویان رشته های برق ، کامپیوتر و مکانیک به سرپرستی دکتر امیر توحیدی مدیر پژوهش و فناوری واحد در مسابقات ربات های زیردریایی چهارمین جشنواره دریا، مسیر پیشرفت مقام دوم را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد یادگار امام خمینی(ره)، تیم ربات زیردریایی واحد متشکل از دانشجویان رشته های برق ، کامپیوتر و مکانیک به سرپرستی دکتر امیر توحیدی مدیر پژوهش و فناوری واحد در مسابقات ربات های زیردریایی چهارمین جشنواره دریا، مسیر پیشرفت مقام دوم را کسب نمود.

دکترتوحیدی در این خصوص گفت : این دوره از مسابقات ربات های زیردریایی (ROV)، با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و از طریق فراخوان در دانشگاه ها و نیز هدایت تیم های دانشجویی برگزار شد.
وی در ادامه افزود : در این مسابقات ۱۲ تیم از دانشگاه های مختلف شرکت کردند که تیم ربات زیردریایی واحد بالاتر از تیم های دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران به مقام نائب قهرمانی دست یافت.
دکتر توحیدی هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور دانست که به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، و با همکاری ارگان ها در سطوح زیربرگزار گردید که عبارتند از:
۱- طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی
۲-مسابقات دانشجویی(در قالب فیلم کوتاه دریا ، ایده بازار دریایی ، ربات های زیردریایی ، شناورهای هوشمند)
۳- مسابقات دانش آموزی
۴- سخنرانی علمی و کارگاه های آموزشی

5- نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور

انتهای پیام/

کد خبر: 974815

وب گردی

وب گردی