هدف برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی، توسعه ایده‌های عملیاتی و تولید موثر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، هدف از برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی در این واحد دانشگاهی را در توسعه ایده‌های عملیاتی منتهی به تولید موثر در زمینه داروهای نوترکیب معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد دامغان، نعمت‌الله نعمتی در جلسه شورای عالی مرکز رشد علوم دارویی واحد دامغان هدف از برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی در پایان آذر ماه سال جاری را در توسعه ایده‌های عملیاتی در موضوع علوم دارویی عنوان کرد و گفت: شرایط کشور در منویات مقام معظم رهبری، نشان از ضرورت تامین زیرساخت‌های تحقیقاتی دارد که بتواند در شرایط تحریم، مجموعه نیازمندی‌های جامعه را پاسخگو باشد.
نعمتی افزود: محققان از واحد جامع دامغان انتظار دارند تا با تمام توانمندی علمی و تجهیزاتی به کشور کمک کند و این واحد در حال حاضر با دریافت مجوزهای مربوطه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تلاش جدی در تجمیع ایده‌پردازان داشته باشد و به صنعت دارویی و بهداشتی کمک کند.
رییس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان سمنان، خاطرنشان کرد: واحد دامغان با مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های مجهز و 6 مرکز تحقیقات دارویی، می‌تواند محور مطالعات دارویی بویژه در زمینه گیاهان دارویی باشد.
وی اظهار کرد: معمولاً یک استارت‌آپ موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار با زمینه رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته باشد و اگر از سوی یک موسسه متبحر علمی مانند دانشگاه با سابقه مطرح علمی و پژوهشی حمایت شود؛ بی‌گمان می‌توان به موفقیت بیشتر و مطمئن امیدوار بود.
نعمتی، حاضران در شورای عالی مرکز رشد واحد دامغان را مخاطب قرار داد و گفت: توان علمی و پژوهشی واحد دامغان می‌تواند جاذب نیروهای مستعد باشد و در دوره کوتاه شروع فعالیت‌ها نشان داده که علاقه‌مندان بسیاری قصد دارند از فرصت مطالعات جدّی این واحد استفاده کنند و با ایده‌های نوین، بخشی از نیازمندی‌های کشور در زمینه داروها را تامین کنند.
سرپرست واحد دامغان زمان برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی را 28 لغایت 30 آذر ماه سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: مرکز رشد علوم دارویی واحد دامغان امیدوار است تا در این فرصت تحقیقاتی، بهترین ایده‌های عملیاتی را معرفی کند.
انتهای پیام/
کد خبر: 974817

وب گردی

وب گردی