محکومیت ده ها میلیون یوریی اپل و سامسونگ در ایتالیا

مقامات کشور ایتالیا دو شرکت اپل و سامسونگ را به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود در این کشور به پرداخت ده ها میلیون یورو جریمه محکوم کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مقامات کشور ایتالیا روز چهارشنبه دو شرکت اپل و سامسونگ را به پرداخت میلیون ها یورو خسارت به دلیل حمایت از بازار، رقابت و اقدامات این شرکت ها در نقض حقوق مصرف کنندگان محکوم کردند.

دلایل اصلی این جریمه سنگین خسارت های وارد شده از سوی این دو شرکت به مصرف کنندگان از طریق به روز رسانی برنامه های جدید است که منجر به کُند شدن و ایجاد مشکلات مختلف در گوشی های قدیمی شده است و همچنین شرکت اپل نیز اطلاعات مهم محصولات خود را در اختیار مشتری های خود قرار نداده است.

شرکت اپل موظف به پرداخت دو جریمه شده است که اولین آن 5 میلیون یورو به دلیل برخی خسارت های آیفون 6 به مصرف کنندگان پس از به روز رسانی سیستم عامل «iOS 10» است چرا که این به روز رسانی اساساً برای گوشی های آیفون 7 طراحی گردیده و پس از رفع این مشکل شرکت اپل به مشتری های خود اطلاع رسانی نکرده و در پی آن برخی مصرف کنندگان این گوشی ها با مشکلات زیادی برای تعمیر و باتری گوشی های قدیمی خود مواجه شدند.

اپل همچنین باید جریمه دیگری نیز به ارزش 5 میلیون به دلیل عدم ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص باتری های محصولات خود مانند عمر باتری و اقدمات حفاظتی و چگونگی تعویض آن پرداخت کند.

اما از سوی دیگر شرکت سامسونگ نیز به دلیل مشکلات ایجاد شده توسط نسخه مارشیملو آندروید برای گوشی های نوت 4 محکوم به پرداخت همین میزان جریمه شده است چرا که این نسخه از اندروید اساساً برای گوشی های نوت 7 طراحی شده است.

اما بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها این شرکت کره ای نسبت به حکم صادر شده اعتراض نموده و تاکید کرد اقدمات مربوط به تجدید نظر در این حکم را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر: 974822

وب گردی

وب گردی