حجت الاسلام رستمی: حماسه 13 آبان را دانشجویان متفکر مسلمان رقم زدند

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: حماسه 13 آبان 1358 را دانشجویان متفکر مسلمان رقم زدند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران با یادآوری این که در آستانه فرا رسیدن 13 آبان روز دانش آموز هستیم، به چرایی این اتفاق از سوی جریان بزرگ امپراتوری رسانه ای استکبار و هجمه آنها بر دل های و ذهن های مخاطبین پرداخت.
وی اظهارداشت: آنها اعلام کردند که اعتراض دانشجویان به رفتار آمریکایی ها و حمله دانشجویان و تصرف سفارت آمریکا در سال 1358 در تهران اقدامی غیر قانونی و بی مبنا از سوی دانشجویان هیجان زده بود.
وی افزود: در این بیان اشاره ای به سابقه رفتار آمریکا در ایران و همچنین مناسبت هایی که در روز 13 آبان سال های قبل رخ داده، نمی شود و تنها به حادثه تصرف لانه جاسوسی یا سفارت آمریکا اشاره می شود، در صورتی که بخش قبل از این اتفاق نیز قابل توجه است.
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در 13 آبان سال 1343 مرجع تقلید محبوب ملت و شخصیت مورد تعظیم و تکریم همه بزرگان و علما و مراجع و ملت ایران حضرت امام خمینی (ره) شبانه دستگیر و با دستور و همچنین بوسیله آمریکایی ها به کشور ترکیه تبعید شد.
رستمی به زندگی دور از وطن امام خمینی (ره) و دوری و محرومیت 14 ساله مردم از ایشان اشاره کرد و گفت: دلیل این تبعید اعتراض امام راحل به یک رفتار توهین آمیز تحت عنوان اعطا حق کاپیتولاسیون به آمریکایی ها بود.
وی با یادآوری اعتراض دانش آموزان به تبعید امام راحل و جنایت و سلطه گری آمریکا و همچنین اشرافیت و نوکری شاه برای آمریکا در 13 آبان 57 تصریح کرد: این جمعیت دانش آموز توسط مزدوران آمریکا و سربازان شاه به خاک و خون کشیده شدند و شاه و کسانی که این جنایت را انجام دادند درواقع در پناه و حمایت آمریکا قرار داشتند.
وی همچنین گفت: اتفاقی که در اعتراض دانشجویان رخ می دهد و نتیجه آن می شود، تصرف سفارتخانه آمریکا که به حق لانه جاسویسی نامیده می شود، حتما بایستی بر اساس آنچه که قبل از آن از سوی آمریکایی ها در تاریخ حضورشان در ایران رخ داده تحلیل شود، چیزی که از آن می شود به عنوان سلطه گری یاد کرد.
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: بخش هایی از اسناد بدست آمده از سفارت آمریکا که توسط دانشجویان منتشر شد، از وجود یک مرکز فرماندهی عملیات آمریکا برای تاثیر بر کشور و مسئولان و تهدید و تطمیع و ایجاد شبکه جاسوسی حکایت می کند و اتفاقا یکی از نیازهای امروز جامعه ما مراجعه به اسناد است که گاها بواسطه جریان های رسانه ای دشمن در بوته فراموشی قرار می گیرد.
وی گفت: جریان استکبار خود را محق می داند که در هرجایی که منافع آن ایجاب می کند حضور و تاثیرگذاری داشته باشد و تصمیم گیری کند، آنها این حق را برای خود قائل هستند، یعنی در یک نظامی قرار داریم که منافع برخی از کشورها بر نیازهای ضروری سایر کشورها مقدم است.
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها به اعتراض نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران که چرا به کشورهای همسایه برای مقابله با داعش کمک کرده است، افزود: این در حالی است که آنها هزاران کیلومتر دور از مرزهای خود در حوزه های گسترده دارای پایگاه های نظامی هستند و در پاسخ به اعتراضات نیز پای منافع شان را وسط می کشند.
وی گفت: نظام سلطه نظامی است که در آن عده ای سلطه گر به خود حق می دهند که در هرجایی هر منفعتی را به هرقیمتی برای کشورشان بدست آورند و این یعنی اولویت منافع سلطه گر بر همه چیز، این نظام وجود داشته، وجود دارد و تا هنگامی که ملت ها قیام نکنند وجود خواهد داشت.
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در ادامه با تاکید براین که ایران اسلامی هم اکنون در کانون اثرگذاری بر منطقه و جهان قرار دارد، یادآور شد:ظهور انقلاب اسلامی درواقع «نه گفتن» به نظام سلطه به سرکردگی آمریکا بود
رستمی با یادآوری خاطرات بستگان و درباریان شاه از جمله اسدالله علم وزیر دربار و نخست وزیر شاه خاطرنشان کرد: نقل شده شاه در جلسات خصوصی از این که آمریکایی ها بدون اطلاع وی نیروی هوایی کشور را برای جنگ به جایی دیگر و کشور دیگر برده اند اظهار ناراحتی کرده است و تعبیر'مرده شور این مملکت را ببرد' را از شاه نقل می کنند.
وی افزود: این درحالی است که بزرگترین خریدار اسلحه در منطقه اجازه بکار بردن این تسلیحات را حتی برای خودش نداشت و حتما بایستی از آمریکایی ها اجازه می گرفت.
وی ادامه داد: امروز همین اتفاق را برای عربستان شاهد هستیم و آنها با وجود انعقاد قراردادهای صدها میلیارد دلاری خرید تسلیحات نظامی با اربابان آمریکایی خود اجازه استفاده از این تسلیحات را ندارند و ترامپ بدون ذره ای خجالت در تریبون های رسمی اعلام می کند که اگر ما نباشیم عربستان دو هفته نیز دوام نخواهد آورد.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر این که، انقلاب اسلامی پاسخ به نظام سلطه بود و آمریکا زهرخورده این انقلاب است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در واقع ایران را بعنوان کشور بسیار مهم، تاثیرگذار، دارای جمعیت توانمند، دارای شرایط اقلیمی، جغرافیایی، سوق الجیشی و تاریخی را از حلقوم آمریکا بیرون آورد.
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: به همین دلیل آمریکایی ها در مقابل این نظام می ایستند و تا هنگامی که ما آنها را ناامید نکنیم، این چنگ و دندان نشان دادن ها ادامه خواهد داشت.
وی گفت: امروز دانشگاه هایی که با هدف تربیت متخصصان برآمده از تفکر غربی و خدمت به غرب ایجاد شده بودند، به کانون تولید مبارز و مجاهد به منظور مقابله با استکبار و نظام سلطه تبدیل شده اند.
رستمی با تاکید براین که، 13 آبان 1358 را همین دانشجویان متفکر مسلمان رقم زدند، گفت: آن تفکر، تفکر اسلام انقلابی و اسلامی است که امام راحل (ره) پرچمدار آن در قرن حاضر بود و در عالم پرتو افکن شد و روز به روز البته روشنایی بخشی آن بیشتر می شود.

انتهاب پیام/

کد خبر: 974897

وب گردی

وب گردی