تأثیر سفر در فضا بر مغز فضانوردان

سفر در فضا باعث ایجاد تغییرات بزرگ در مغز فضانوردان می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به تازگی اعلام شده است که سفر در فضا باعث ایجاد تغییرات زیادی در مغز فضانوردان می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندانی از آلمان، بلژیک و روسیه روی مغز 10 فضانورد که مدت زمان زیادی در فضا اقامت داشتند، این دانشمندان متوجه شدند که تغییرات بزرگی در مواد سیاه و خاکستری مغر آنها به وجود آمده است.

تحقیقات نشان داد که حتی بعد از گذشت 7 ماه از بازگشت فضانوردان از فضا، تغییرات ایجاد شده در مایع نخاعی آنها به حالت اول باز نگشته است.

در راستای این تحقیقات مغز فضانوردانی که در ایستگاه بین المللی فضایی « UUİ» اقامت داشته و در دوره میانسالی زندگی خود هستند و حدود 44 سال سن دارند، قبل از اعزام، 9 روز بعد از بازگشت و 7 ماه پس از بازگشت توسط « MRI » اسکن و بررسی شد. این فضانوردان حداقل 6 ماه در ایستگاه فضایی اقامت داشتند.

ماده خاکستری مغز که در فضا کاهش یافته بود بعد از بازگشت از فضا به حالت نرمال برگشت ولی از طرف دیگر بعد از 7 ماه ماده سفید همچنان به همان حالت باقی مانده بود.

پروفسور «لودویش ماکسیمیلیان» از اعضا گروه تحقیق، اعلام کرد که اثرات این تغییرات در مغز فضانوردان فعلا معلوم نیست و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

نتیجه این تحقیقات در مجله « The New England Journal of Medicine» انگلستان منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974905

وب گردی

وب گردی