سوئدی‌ها چیپ دار می شوند

در سوئد استفاده از تراشه هایی که زیر پوست کاشته می شوند، در حال گسترش است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در سوئد استفاده از تراشه های زیر پوستی در حال گسترش است. این تراشه ها می توانند اطلاعاتی نظیر کلیه رمزها، کلیدها، کارت های اعتباری، کارت های شخصی، بلیت قطار یا حتی کلمات عبور حساب های رسانه های اجتماعی را در خود جای دهند. با استفاده از این چیپ ها می توان حتی درهای اتاق ها را هم باز کرد.

سوئدی ها به مرور به استفاده از این تراشه که در زیر پوست کاشته می شود و می توان آنرا به جای کلیدها، کارت های اعتباری، کارت های شخصی، بلیت قطار استفاده کرد، علاقمند شده و استفاده از آن در این کشور در حال گسترش است.

در سراسر جهان، فقط 10 هزار نفر از این تراشه ها اقبال نشان داده اند، این در حالی است که از جمعیت 10 میلیون نفری سوئد، 4 هزار نفر از این فناوری استفاده می کنند.

این میکرو چیپ ها به اندازه یک دانه برنج هستند و می توان آنها را زیر پوست انگشت شست یا انگشت اشاره کاشت. این کار را می توان با استفاده از یک سرنگ یا ابزار دیگر انجام داد.

استفاده از این تراشه زندگی و کارهای روزمره را بسیار آسان می کند.

این تراشه ها نیازی به استفاده از انرژی الکتریکی ندارند و می توان با استفاده از تلفن های همراه آنها را برنامه ریزی کرد.

دلیل گسترش استفاده از این چیپ ها در سوئد، این است که شرکت ها این چیپ‌ها را به صورت رایگان در عوض استفاده از کارت های شخصی در اختیار کارکنان خود قرار می دهند. قیمت این تراشه ها که رمز، امضا، کلیدهای ورود به شرکت و... را یک جا در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند در حدود 180 دلار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974909

وب گردی

وب گردی