شرق انگلیس را آب می برد

مقامات انگلیسی در گزارشی اعلام کردند با ادامه روند کنونی افزایش گرمای زمین، پیش بینی می شود تا سال 2080 بر اثر افزایش و بالا آمدن سطح آب دریاها 1.5 میلیون مِلک در کشور انگلیس به زیر آب خواهد رفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس گزارش کمیته مشورتی دولتی، تغییر آب و هوای انگلیس تا سال 2080 بیش از 1.5 میلیون مِلک ساحلی را در معرض خطر آب گرفتگی و سیل قرار می دهد که ناشی از افزایش سطح آب دریاهایی خواهد بود که تحت تاثیر گرمایش جهانی واقع شده اند؛ بر اساس نتایج این گزارش و تحقیق در آن زمان پیش بینی می شود که سطح آب دریا تا 3 فوت رشد داشته باشد.

این کمیته در گزارش خود افزود: برنامه ریزی های کنونی برای حفاظت از سواحل انگلیس کافی نبوده و برخی مجتمع های ساحلی باید تخلیه شوند چرا که حفاظت از آنها بسیار گران خواهد بود.

بر اثر این حادثه طبیعی 90 مایل از سواحل انگلیس زیر آب خواهد رفت چرا که حفاظت از آنها صرفه اقتصادی ندارد و این شامل مناطق ساحلی لانکشایر، هامبر، هولدرنس، جنوب دیفون و شمال سامرست و بخش هایی از اسکس و نورفک می شود.

بر اساس بخش دیگری از این گزارش، افزایش 3 فوتی سطح آب دریاها باعث ایجاد سیل و توفان های بسیار شدید و نابودی ارتفاعات می شود. این کمیته هشدار داد 100 هزار مِلک و خانه ای که در بالای ارتفاعات ساحلی ساخته شده در سال 2080 در معرض رانش های زمینی قرار خواهند گرفت و 1000 کیلومتر از راه های اصلی، 400 مایل از راه آهن و 92 ایستگاه در معرض تهدید قرار خواهند داشت.

لازم به ذکر است هم اکنون ادارات ساحلی دولتی در انگلیس 22 برنامه مبارزه با خطرات ناشی از سیل را در دستور کار دارند که عمده آنها بر ساخت دیوارهای بتونی تمرکز دارد؛ اما این اقدامات غیر اقتصادی بوده و هزینه آن می تواند به 30 میلیارد پوند برسد.

کد خبر: 974924

وب گردی

وب گردی