حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، برنامه ویژه ای برای تعامل با دانشگاه های آسیایی و شرقی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: برنامه های علمی متناسب با چالش ها و نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی کشور، در تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قطب بندی می شوند و هر واحد دانشگاهی به عنوان یک قطب اصلی، مسئول برگزاری همایش ها و کنفرانس های داخلی و خارجی در همان رشته تخصصی خواهد شد.

دکتر بلباسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: شروع رویکردهای فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی که مبتنی بر برنامه ها و پروژه های علمی است، از واحدهای دانشگاهی استان تهران آغاز شد و به تدریج در سایر واحد های دانشگاهی ادامه می یابد.
وی ادامه داد: این برنامه های علمی متناسب با چالش ها و نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی موجود در کشور، در تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی قطب بندی می شوند و هر واحد دانشگاهی به عنوان یک قطب اصلی، مسئول برگزاری همایش ها و کنفرانس های داخلی و خارجی در همان رشته تخصصی خواهد شد تا در امتداد آن، به تحقق اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی یاری بخشد.
بلباسی تصریح کرد: این ایده های علمی شامل تعریف پروژه های متناسب با چالش های موجود در کشور و همچنین تشکیل سراهای علم و فناوری است، همچنین در این مراکز موضوع شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی مختلفی که بتواند پاسخگوی نیازهای فناوری و پژوهشی کشور باشد، بررسی و هدف‌گذاری می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: تاکنون در استان تهران ۶ برنامه علمی تدوین شده است و هر کدام از واحد ها، ۶ برنامه مجزا را در دستور کار خود قرار داده اند. این طرح برای حدود ۴۰ واحد دانشگاهی مختلف در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که بیشتر مربوط به واحدهای دانشگاهی مراکز استان ها می شود و با مدیریت و محوریت استان تهران آغاز شده است که سایر واحدها نیز به تدریج به این حرکت بزرگ علمی و فناوری کشور می پیوندند.
بلباسی افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای جامعه علمی و دانشگاهی کشور، توانایی دانشمندان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های مختلف مانند نانوفناوری، بیوتکنولوژی، پیراپزشکی، فنی و مهندسی و غیره، می توان برای تعامل بیشتر با دانشگاه های آسیایی و شرقی بهره ببریم، همچنین با برگزاری نشست ها و همایش های مشترک داخلی و بین المللی در راستای تبادل اطلاعات پروژه های علمی می توان فرصت های مطالعاتی مناسب ایجاد کرد؛ از این طریق انتقال دانشجویان و استادان میان کشورها نیز تحقق می‌یابد.
وی در پایان تاکید کرد: البته موضوع تعامل با دانشگاه های آسیایی و شرقی در ابتدای راه است؛ اخیرا هم رؤسای برخی از این دانشگاه ها نشست مشترکی با دکتر طهرانچی داشته‌ و در ارتباط با این ایده مذاکراتی انجام داده اند که قطعا باید به صورت جدی ادامه یابد تا به سرانجام برسد. با توجه به سیاست هایی که دکتر طهرانچی تبیین می کند، این برنامه ها و رویکردهای علمی و پژوهشی در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهند داشت.
انتهای پیام/
کد خبر: 974956

وب گردی

وب گردی