استقرار شتاب‌دهنده و استارتاپ‌های حوزه انرژی در منطقه آزاد انزلی

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی از افتتاح مرکز فناوری انرژی در منطقه آزاد انزلی خبر داد تا به زودی شاهد استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌های حوزه انرژی در این مکان باشیم.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، کامبیز مهدی زاده فرساد دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی از راه اندازی مرکز فناوری انرژی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و اظهار کرد: مهر ماه سال جاری تفاهم نامه همکاری میان ستاد و منطقه آزاد انزلی امضاء شد تا بر اساس آن مرکز فناوری توسعه انرژی در این منطقه ایجاد و راه اندازی شود. در ادامه با پیگیری های انجام شده مکان این مرکز مشخص شد و 6 آبان ماه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کلنگ آن زده می شود.
مهدی زاده ادامه داد: این مکان در زمانی کمتر از 1 سال به بهره برداری می رسد تا شاهد استقرار شرکت های دانش بنیان، شتابدهنده ها و استارتاپ های حوزه انرژی در این منطقه باشیم. چرا که با توجه به ظرفیت های منطقه ازاد انزلی ایجاد کریدور انرژی می تواند گامی برای انجام طرح های ملی در این منطقه باشد که خود حرکت به سوی پیشرفت با به کارگیری نوآوری و خلاقیت فعالان این عرصه است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: البته در منطقه آزاد انزلی علاوه بر واردات به کارآفرینی نیز نگاه ویژه ای شده است و شاهد رونق صادرات در آن هستیم به گونه ای که در حوزه پوشاک شاهد اشتغالزایی برای هزار و 500 نفر هستیم که در زمینه صادرات محصولات خود نیز موفق بوده اند. علاوه بر این در حوزه لوازم و آرایش نیز با تولید نوعی صمغ حلزون توسط محققان کشور موفق به صادرات محصولات خود در این حوزه شده اند.
به گفته وی، ایجاد مراکز فناوری انرژی در نقاط مختلف کشور یکی از اقداماتی است که ستاد با عملیاتی کردن آن قصد دارد گامی برای ساماندهی فعالیت فعالان این حوزه بردارد تا با تمرکز فعالیت ها ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این حوزه بیش از گذشته نمایان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974969

وب گردی

وب گردی