مذاکرات صحن علنی مجلس منتشر شد

جلد سوم کتاب «مذاکرات صحن علنی مجلس» دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی ویژه مجالس ششم و هفتم، توسط اداره کل مطالعات و پژوهش‌ها و سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گردآوری و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی ایران است که در طول حیات سی و چند ساله خود همواره تعاملی سازنده و ارتباطی دو سویه با مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون گذار نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

نظر به اهمیت این ارتباط و نقش سازنده آن در گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور، دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، برآن شد تا کلیه مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی را در قالب مجموعه ای چند جلدی با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گردآوری و منتشر کند.

اولین جلد از این مجموعه کتاب ها به بررسی مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دوره های دوم و سوم پرداخته است. از آنجائیکه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 مقارن با نیمه دوم دوره اول مجلس شورای اسلامی بوده و در آن زمان به دلیل طی مراحل مقدماتی و تاسیسی صحبتی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در صحن مجلس اول صورت نگرفته است بنابراین شروع این مجموعه کتاب ها از مجلس شورای اسلامی دوم است.

جلد سوم این مجموعه شامل دو بخش مجلس ششم و هفتم است. فصل یک نگاهی اجمالی بر ششمین مجلس شورای اسلامی، فصل دوم به دانشگاه آزاد اسلامی در بیانات قبل از دستور مجلس ششم، فصل سوم دانشگاه آزاد اسلامی در تذکرات ، دانشگاه آزاد اسلامی در گزارش کمیسیون و دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار را شامل می شود. بخش دم که به هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی اختصاص دارد شامل فصل های نگاهی اجمالی بر هفتمین مجلس شورای اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی در بیانات قبل از دستور ، دانشگاه آزاد اسلامی در تذکرات، دانشگاه آزاد اسلامی در گزارش کمیسیون و دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار مجلس است.

به جهت سهولت دسترسی به مطالب این مجموعه، ابتدای تمامی مذاکرات صورت گرفته موضوع مورد نظر در دو قسمت موضوع اصلی که از کلیت بیشتری برخوردار است و موضوعات فرعی که به جزییات مذاکرات می پردازد؛ درج شده است.

جلد سوم کتاب «مذاکرات صحن علنی مجلس» دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی ویژه مجالس دوم و سوم در370 صفحه و در شمارگان 500 نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری اداره کل مطالعات و پژوهش‌ها منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974979

وب گردی

وب گردی