توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و تولید محصولات مناسب بانکداری الکترونیکی بومی

نخستین شرکت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سال ۷۳ با هدف توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و تولید و عرضه محصولات مناسب بانکداری الکترونیکی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز،این شرکت با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان متخصص و کاردان، به دنبال دستیابی به فناوری‌های روز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانکداری، رعایت استانداردهای بین‌المللی و فرا روش‌های مدرن در تولید نرم‌افزارهای بزرگ، است.
شرکت بهسازان ملت از بدو تأسیس با تجهیز منابع و به‌کارگیری متخصصان مجرب در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات بانکی تلاش گسترده‌ای را در برای طراحی و تولید انواع راه‌حل‌ها و محصولات بانکی به عمل آورد که اولین سامانه بانکداری متمرکز الکترونیکی (Core Banking) در محیط ساختارهای پردازشی و روی کامپیوترهای بزرگ (Main Frame) در داخل کشور آغاز کرده است.
به گفته فریبرز گودرزوند چگینی مدیر عامل این شرکت، در حال حاضر علاوه بر نقش محوری در توسعه بانکداری الکترونیکی در بانک ملت دارای جایگاه ویژه‌ای در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بوده و جزو شرکت‌های برتر در این حوزه است. از آن میان می‌توان به حضور مؤثر در پروژه کارت سوخت، تأمین و تجهیز و پشتیبانی جایگاه‌ها از نظر پرداخت الکترونیکی، توسعه سامانه تدارکات الکترونیکی وزارت بازرگانی اشاره کرد.
وی افزود: ماموریت های ما توسعه و تأمین افزارها و ارائه خدمات زیرساختی و مبنایی در حوزه فن‌آوری اطلاعات شامل Core Banking، بانکداری الکترونیکی (برای بانک‌های بزرگ به‌صورت مجزا و برای بانک‌های متوسط و کوچک به‌صورت ارائه خدمات کاربردی) و به عبارتی دیگر توسعه مسیر برای ارائه خدمات گستردهٔ پرداخت الکترونیکی در سطح کشور و خارج از آن و ارائه راهکار به مشتریان و همراهی با آنها در تواناسازی انفورماتیکی سازمان در راستای تحقق اهداف تعیین شده (به عبارتی در تسهیل عملیات و بهره‌گیری اصولی و سریع ایشان از اطلاعات، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع راهبردی از طریق فن‌آوری‌های مرتبط) است.
وی همچنین تصریح کرد: محصولات کلیدی تولید شده در شرکت ما شامل طراحی و تولید سیستم متمرکز جم، اینترنت بانک، همراه بانک و تدارکات الکترونیک دولت می شود همچنین در حوزه بانکداری نیز نرم افزارهای ساتنا و پایا، چکاوک، مکنا و سپام طراحی کرده ایم.
حوزه کارت و پرداخت نیز حوزه دیگر فعالیت این شرکت است که در این زمینه محصولاتی چون کارت اعتباری پرنیان، برداشت وجه بدون کارت، صدور آنی کارت، کیف پول الکترونیکی، سامانه سایت‌های مستقل و سوئیچ بانکی طراحی و تولید کرده است.
همچنین این شرکت در پروژه‌های ملی مانند کارت سوخت، تدارکات الکترونیک دولت و ثبت‌نام حج مشارکت داشته و در حوزه بانکداری مجازی نیز اقدام به تولید نرم افزارهای مختلفی مانند تلفن‌بانک، اینترنت بانک، موبایل بانک، یک‌بار رمز همراه، پیام‌رسان ملت و شبکه اجتماعی دوستان کرده است.
در حوزه امنیت نیز اقدام به طراحی و استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، سامانه عماد و سامانه‌های هوش تجاری مانند انبار داده، سامانه کشف تقلب و مبارزه با پول‌شویی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974983

وب گردی

وب گردی