دانشگاه های آسیایی با تعامل می توانند به قطب علمی جهان تبدیل شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: با تخصیص منابع مالی مناسب و همکاری های بین دانشگاهی، می توان شرق را به قطب تولیدات علمی در جهان تبدیل کرد.

دکتر مرتضی موسی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تأکید مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت ارتباط علمی با کشورها و توجه به شرق اظهار داشت: همان طور که می‌دانید آن چه اکنون در غرب اتفاق می‌افتد، نتیجه تجربیات و حضور دانشمندان و استادان کشورهای مختلف جهان از جمله شرق و تمدنهای کهن مثل ایران و چین است که سالیان سال در حوزه تحقیقات علمی پیشرفت های مناسب و زیادی داشته اند.

وی ادامه داد: زمانی که فردی در دانشگاه‌های بزرگ جهان حضور پیدا می کند، در‌می‌یابد بیشتر محققان آن‌ها، استادان، دانشجویان و پژوهشگران کشورهای مختلف جهان مخصوصا شرق هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: با توسعه‌ای که در دانشگاه های شرق اتفاق افتاده است، به نظر می رسد همکاری های بین دانشگاهی در کشورهای شرق می تواند منشأ ایجاد «سینرژی» و هم‌افزایی شود.

وی تصریح کرد: با تخصیص منابع مالی مناسب و همکاری های بین دانشگاهی، می توان شرق را به قطب تولیدات علمی در جهان تبدیل کرد. این اتفاق مستلزم این است که ما بتوانیم همکاری های دانشگاه های خود را با دانشگاه های شرق بیشتر کنیم.

موسی خانی در پایان تاکید کرد: همان طور که می دانید مسابقات آسیا و اقیانوسیه 2 سال است که با حضور کشورهایی مثل روسیه، استرالیا و کشورهای آسیایی برگزار می شود، خوشبختانه این مسابقات امسال در ایران برگزار خواهد شد. برگزاری این مسابقات و اجلاسی مانند آسایهل می تواند فرصتی باشد تا استادان و صاحب‌نظران در حوزه علم و فناوری با یکدیگر تعامل داشته باشند و بتوانند بعد از مسابقات، با همکاری یکدیگر، پروژه های مشترک تعریف کنند و همکاری های علمی خود را در زمینه توسعه دانش هوش مصنوعی و رباتیک گسترش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974984

وب گردی

وب گردی