جریمه ای مضحک برای «فیس بوک»

جریمه «فیس بوک» به دلیل افشای اطلاعات کاربران آن در انگلستان اعلام شد. این جریمه به دلیل پایین بودن مقدار آن مورد تسمخر کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حواشی استفاده غیرمجاز از اطلاعات 87 میلیون کاربر بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، «فیس بوک» همچنان ادامه دارد.

بعد جنجالهای بسیار پس از رسوایی سوء استفاده شرکت «کمبریج آنالیتیکا» از اطلاعات کاربران «فیس بوک» که باعث به دادگاه کشانده شدن این شرکت شد، حکم این دادگاه اعلام شد.

اداره «کمیسیون اطلاعات» انگلستان که مسئول حفاظت از داده ها و اطلاعات در انگلستان است، جریمه نقدی «فیس بوک» را برای نقض قوانین داده ها اعلام کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، شبکه اجتماعی «فیس بوک»، 646 هزار دلار جریمه شده است که قیمت مذکور برای این شرکت مبلغ ناچیزی است.

اوایل آوریل امسال، «فیس بوک» اعلام کرد که اطلاعات 87 میلیون کاربر این شرکت توسط «کمبریج آنالیتیکا» مورد سوء استفاده قرار گرفته است. بعد از حضور «مارک زوکربرگ» در سنای آمریکا برای ادای توضیحات در این رابطه و اعتراف او در زمینه «کم کاری» این شرکت در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران ، «فیس بوک» از کاربران خود عذرخواهی کرد

بعد از این رسوایی کمپین «فیس بوک را پاک کنید» به طور گسترده در شبکه های اجتماعی فراگیر شد.

این کمپین توسط بنیانگذار «واتس اپ» که اکنون تحت مالکیت «فیس بوک» است نیز مورد حمایت قرار گرفت.

«برایان اکتون»، بنیانگذار «واتس اپ» نیز از کمپین « Delete Facebook» حمایت کرده است.

غول شبکه های اجتماعی در سال 2014 پیام رسان محبوب «واتس اپ» را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد.

بعد از برملا شدن رسوایی سوء استفاده شرکت «کمبریج آنالیتیکا» از اطلاعات کاربران، رئیس این شرکت از کار برکنار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974999

وب گردی

وب گردی